WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM OCENIANIADo druku
Wersja archiwalna z dnia 2004-12-03 23:58:43

Załącznik Nr 3

do Statutu Liceum

 

WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM OCENIANIA

W LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM

IM. H. KOŁŁĄTAJA

W PIŃCZOWIE

 

ZASADY PROMOWANIA UCZNIÓW

§ 7.1 Uczeń otrzymuje promocję do klasy programowo wyższej, jeżeli ze wszystkich zajęć edukacyjnych określonych w szkolnym planie nauczania uzyskał oceny klasyfikacyjne  wyższe od stopnia niedostatecznego za wyjątkiem zajęć, z których został zwolniony.

2. Uczeń, który w wyniku klasyfikacji rocznej nie spełnił warunków określonych w punkcie 1)  nie  otrzymuje  promocji i powtarza tę samą klasę.

           3. Uczeń, który nie zdał egzaminu poprawkowego, nie otrzymuje promocji i powtarza klasę.

ZASADY USTALANIA OCENY ZACHOWANIA

§ 8. Wychowawca klasy na początku każdego roku szkolnego informuje uczniów oraz ich rodziców (prawnych opiekunów) o warunkach i sposobie oraz kryteriach oceniania zachowania oraz o warunkach i trybie uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania.

§ 9. Ocenę zachowania ustala się na koniec I semestru – śródroczną, na koniec roku szkolnego – roczną.

§ 10. Ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu przez wychowawcę klasy, nauczycieli oraz uczniów danej klasy stopnia respektowania przez ucznia zasad współżycia społecznego i norm etycznych.

§ 11. Śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna zachowania uwzględnia w szczególności:

1)      wywiązywanie się z obowiązków ucznia;

2)      postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej;

3)      dbałość o honor i tradycje szkoły;

4)      dbałość o piękno mowy ojczystej;

5)      dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób;

6)      godne, kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią;

7)      okazywanie szacunku innym osobom.

§ 12. Ocena zachowania nie może mieć wpływu na :

-         oceny z zajęć dydaktycznych,

-         promocję do klasy programowo wyższej lub ukończenie szkoły.

§ 13. Ocenę zachowania śródroczną i roczną ustala się według następującej skali:

1)      wzorowe           - skrót   wz

2)      bardzo dobre     - skrót   bdb

3)      dobre                - skrót   db

4)      poprawne          - skrót   pop

5)      nieodpowiednie - skrót    ndp

6)      naganne            - skrót  nag

§ 14. Ustala się szczegółowe kryteria oceny zachowania: ( zapoznanie kryteriami poprzez edycje pliku Kryteria_oceny_zachowania.doc)

1. Ocenę zachowania śródroczną i roczną wystawia wychowawca klasy po uprzednim  zasięgnięciu opinii innych nauczycieli, samorządu uczniowskiego, oraz innych pracowników szkoły z uwzględnieniem samooceny i ocen cząstkowych.

2. Wychowawca informuje ucznia o przewidywanej ocenie semestralnej (końcowej) na tydzień przed posiedzeniem klasyfikacyjnym.

        3. Na życzenie rodziców wychowawca klasy jest zobowiązany do podania ustnego uzasadnienia oceny.

§ 16. Uczeń po ukończeniu 18 roku życia usprawiedliwia nieobecności sam (honorowane są zwolnienia lekarskie, pisma urzędowe itp.)

§ 17. Nauczyciel wychowawca zobowiązany jest do przechowywania cały rok szkolny dokumentację usprawiedliwień wychowanków.

§ 18. Ustalona przez wychowawcę klasy roczna ocena klasyfikacyjna zachowania jest ostateczna, z zastrzeżeniem § 12.

§ 19.Ustala się następujący tryb odwoławczy:

1.Uczeń lub jego rodzice (prawni opiekunowie) mogą zgłosić zastrzeżenia do dyrektora szkoły, jeżeli uznają, że roczna ocena klasyfikacyjna zachowania została ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny. Zastrzeżenia mogą być zgłoszone w terminie do 7 dni po zakończeniu zajęć dydaktyczno-wychowawczych.

2. W przypadku stwierdzenia, że roczna ocena klasyfikacyjna zachowania została ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny, dyrektor szkoły powołuje komisję, która:  w przypadku rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania - ustala roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania w drodze głosowania zwykłą większością głosów; w przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego komisji.

 3. W przypadku rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania  w skład komisji wchodzą:

a)     dyrektor szkoły albo nauczyciel zajmujący w tej szkole inne stanowisko kierownicze - jako przewodniczący komisji,

b)      wychowawca klasy,

c)      wskazany przez dyrektora szkoły nauczyciel prowadzący zajęcia edukacyjne w danej klasie,

d)      pedagog,

e)      psycholog,

f)       przedstawiciel samorządu uczniowskiego,

g)     przedstawiciel rady rodziców

    4. Ustalona przez komisję roczna ocena klasyfikacyjna zachowania nie może być niższa od ustalonej wcześniej oceny. Ocena ustalona przez komisję jest ostateczna.

    5. Z prac komisji sporządza się protokół zawierający w szczególności:

a)       skład komisji,

b)       termin posiedzenia komisji,

c)       wynik głosowania,

d)       ustaloną ocenę zachowania wraz z uzasadnieniem

    6. Protokół stanowi załącznik do arkusza ocen ucznia.



Powrót