Wersja do druku

Zamawiający:

Zespół Opieki Zdrowotnej w Pińczowie

Adres:
ul. Armii Krajowej 22
28-400 Pińczów

Kontakt:
tel. 041/3573039, fax. 041/3572491
E-mail:zoz5@o2.pl
Strona www: www.szpitalpinczow.pl

Numer ID: 682

Data publikacji:
2012-08-20 08:22:12

Przedmiot: Zapytania i odpowiedzi.Dotyczy przetargu: NR SPRAWY: ZOZ/ZP/10/08/2012- Odbiór, transport i utylizacja odpadów medycznych z Zespołu Opieki Zdrowotnej w Pińczowie. Modyfikacja SIWZ.

Treść przetargu:
Pińczów dnia, 20.08.2012 r.

ZESPÓŁ OPIEKI ZDROWOTNEJ W PIŃCZOWIE UL. ARMII KRAJOWEJ 22 28-400 PIŃCZÓW tel.: 041 357 30 39 fax: 041 357 24 91 e-mail: zoz5@o2.pl strona www: www.szpitalpinczow.pl

Modyfikacja SIWZ.

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało opublikowane pod nr 179007 - 2012 z dnia 20.08.2012

Dotyczy przetargu: NR SPRAWY: ZOZ/ZP/10/08/2012- Odbiór, transport i utylizacja odpadów medycznych z Zespołu Opieki Zdrowotnej w Pińczowie.

Działając na podstawie art. 38 ust 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) - Zamawiający w odpowiedzi na pytania zgłoszone w toku przedmiotowego postępowania przez Wykonawców w dniu 17.08.2012 r. – udziela następujących wyjaśnień dotyczących treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

Zapytanie oferenta zadane w dniu 17.08.2012 r.

Pytanie 1:

1. Wnosimy o modyfikację zawartego w SIWZ wzoru umowy. Zamawiający nie przewidział zmiany ceny w przypadku zmiany przepisów prawa w zakresie stosowanych stawek podatku od towarów i usług VAT. W chwili zawarcia umowy nie można przyjmować, że zamawiany towar lub usługa będą obciążone konkretną stawka VAT przez cały okres trwania umowy. Dlatego zawierana umowa powinna przewidywać możliwość wzrostu ceny świadczeń w przypadku zmiany stawek VAT. Proponujemy zatem wprowadzenie klauzuli waloryzacyjnej o następującej treści: „W przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku od towarów i usług VAT, ceny brutto określone w umowie ulegają odpowiedniej zmianie. Zmiana cen spowodowana wprowadzeniem ustawowej zmiany stawki podatku VAT obowiązuje od dnia wskazanego w ustawie i nie wymaga zawierania przez strony odrębnej umowy (aneksu) w tym zakresie”.

Odpowiedź:

Tak, zamawiający zgadza się na wprowadzenie zapisu „W przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku od towarów i usług VAT, ceny brutto określone w umowie ulegają odpowiedniej zmianie. Zmiana cen spowodowana wprowadzeniem ustawowej zmiany stawki podatku VAT obowiązuje od dnia wskazanego w ustawie i nie wymaga zawierania przez strony odrębnej umowy (aneksu) w tym zakresie”. . W/w zapis zostaje wprowadzony w § 6 pkt 4 wzoru umowy (zał. 2 do SIWZ).

Pytanie 2:

2. Prosimy o wyjaśnienie czy ważenie odpadów medycznych odbywać się będzie przy użyciu wagi, w którą wyposażony jest pojazd przeznaczony do transportu odpadów medycznych, czy Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia wagi do siedziby Zamawiającego?

Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza aby ważenie odpadów medycznych odbywało się przy użyciu wagi, w którą wyposażony jest pojazd przeznaczony do transportu odpadów medycznych ale jest również możliwość aby Wykonawca dostarczył wagę do siedziby Zamawiającego.

Pytanie 3:

3. W przypadku odpadów medycznych zakaźnych, ze względu na ich specyfikę, szczególne ważne jest przestrzeganie zapisów art. 9 oraz art. 42 ustawy o odpadach z dnia 27 kwietnia 2001r (Dz.U.2010.185.1243). Równocześnie instalacja musi spełniać określone normy i wymagania w zakresie najlepszej dostępnej techniki lub technologii. Proponujemy, aby wśród dokumentów załączonych do oferty Zamawiający zażądał zaświadczenia wydanego przez Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska (właściwy miejscowo dla spalarni), z którego treści będzie wynikać, że spalarnia spełnia wymogi formalno-prawne dotyczące jej funkcjonowania. W celu zapewnienia przestrzegania przepisów ustawy o odpadach wnosimy o umieszczenie w formularzu zapisu: „Miejsce utylizacji odpadów (adres) …………………………………………………., odległość miejsca unieszkodliwienia od siedziby Zamawiającego ……………. km”.

Odpowiedź:

Zamawiający ustanawia wymóg, aby wśród dokumentów załączonych do oferty Wykonawcy załączyli zaświadczenie wydane przez Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska (właściwy miejscowo dla spalarni), z którego treści będzie wynikać, że spalarnia spełnia wymogi formalno-prawne dotyczące jej funkcjonowania. W formularzu oferty zamawiający wprowadza wymóg podania następujących informacji: „Miejsce utylizacji odpadów (adres) …………………………………………………., odległość miejsca unieszkodliwienia od siedziby Zamawiającego ……………. km”.

Dyrektor ZOZ w Pińczowie Bartosz Stemplewski


Załączone pliki:

zal 1 aktualny formularz oferty
(Zal nr 1 formularz oferty zmieniony.doc - 22.528 KB) Data publikacji: 2012-08-20 08:23:07 Redaktor: Mariusz Piskulak
Statystyki bieżącego przetarguWyświetleń: 1207
Wprowadził do systemu: Mariusz Piskulak, data: 2012-08-20 08:22:12
Opublikował: Mariusz Piskulak, data publikacji: 2012-08-20 09:28:10
Rejestr zmian bieżącej strony
Archiwalne wersje przetargu