UCHWAŁA NR I/4/2010

Wersja do druku

UCHWAŁA NR I/4/2010
RADY POWIATU W PIŃCZOWIE

z dnia 29 listopada 2010 roku

 

w sprawie przyjęcia Regulaminów Wyboru Starosty i Wicestarosty oraz pozostałych członków Zarządu Powiatu Pińczowskiego

 

 

Na podstawie art. 27 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku
o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z poźn. zm.) oraz §52  Statutu Powiatu Pińczowskiego postanawia się co następuje:

 

§ 1

1.       Celem przeprowadzenia wyboru Starosty Pińczowskiego uchwala się Regulamin Wyboru Starosty w brzmieniu stanowiącym załącznik Nr 1 do
niniejszej uchwały.

2.       Celem przeprowadzenia wyboru Wicestarosty oraz pozostałych Członków Zarządu Powiatu uchwala się Regulamin Wyboru Wicestarosty oraz Członków Zarządu w brzmieniu stanowiącym załącznik Nr 2 do niniejszej uchwały.

 

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

                                                           PRZEWODNICZĄCY

                                                           RADY POWIATU

 

                                                           Zbigniew Kierkowski

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik Nr 1

do Uchwały Rady Powiatu Nr I/4/2010

z dnia 29 listopada  2010 r.

 

 

 

REGULAMIN WYBORU

STAROSTY PIŃCZOWSKIEGO

 

 

1.    Prawo zgłoszenia kandydatów na Starostę przysługuje każdemu radnemu. Zgłoszenie przedstawia po udzieleniu głosu przez Przewodniczącego, przedstawiając dane osobowe
i zwięzłą charakterystykę kandydata.

Każdy radny może poprzeć zgłoszenie tylko jednego kandydata.

 

2.    Zgłoszenie kandydatów.

 

3.    Kandydaci powinni wyrazić zgodę na kandydowanie.

 

4.    Po zakończeniu zgłaszania kandydatów należy przegłosować wniosek o zamknięciu listy.

 

5.    Wybór Komisji Skrutacyjnej w składzie 3-ech osób.

 

6.    Komisja Skrutacyjna w swoim gronie dokonuje wyboru Przewodniczącego Komisji.

 

7.    Komisja Skrutacyjna sporządza listę kandydatów na Starostę Powiatu w porządku alfabetycznym.

 

8.    Komisja Skrutacyjna przeprowadza wybory.

 

9.    Radni wybierają Starostę bezwzględną większością głosów ustawowego składu Rady
w głosowaniu tajnym.

 

10.              Głosowanie odbywa się przy pomocy urny oraz opieczętowanych kart do głosowania przygotowanych i podpisanych przez Komisję Skrutacyjną w ilości odpowiadającej liczbie radnych obecnych na sesji.

 

11.              Dla zapewnienia warunków tajności głosowania, na sali obrad została przygotowana kabina do głosowania.

 

12.              Głosowanie odbywa się w kolejności alfabetycznej, po wyczytaniu nazwiska Radnego przez Przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej.

 

13.              Oddanie głosu przez Radnego na określoną kandydaturę na stanowisko Starosty odbywa się poprzez zakreślenie znaku „X” w kwadracie umieszczonym na karcie do głosowania z prawej strony nazwiska kandydata. Oznacza to, że na pozostałe kandydatury Radny oddał głos przeciw. Głos przeciw jest również wtedy gdy na karcie do głosowania nie będzie zakreślony żaden kwadrat.

 

14.              Postawienie znaku „X” w więcej niż jednym kwadracie, całkowite przekreślenie karty lub karta do głosowania jest inna niż sporządzona przez komisję Skrutacyjną, uważane będzie za głos nieważny.

 

15.              Radny, który wstrzymuje się od głosowania zakreśla znak „X” w kwadracie przy słowach „wstrzymuję się od głosowania”. 

 

16.              W przypadku nie otrzymania poparcia bezwzględnej większości przez żadnego
z kandydatów należy powtórzyć głosowanie. Do drugiej tury głosowania przechodzą kandydaci, którzy uzyskali w pierwszej turze dwie największe ilości głosów. W II turze głosownia obowiązują takie same zasady jak w I turze.

 

17.              Jeżeli w II turze głosowania żaden z kandydatów nie otrzyma wymaganej liczby głosów wybory powtarza się na tej samej sesji, poczynając od zgłoszeń kandydatów, aż do wyłonienia Starosty.

18.              Po zakończeniu głosowania Komisja Skrutacyjna sporządza protokół. Wyniki głosowania przedstawia Przewodniczący Komisji.

                                                   

 

                                                           PRZEWODNICZĄCY

                                                           RADY POWIATU

 

                                                           Zbigniew Kierkowski


 

 

 

Załącznik Nr 2

do Uchwały Rady Powiatu Nr I/4/2010

z dnia 29 listopada  2010 r.

 

 

 

REGULAMIN WYBORU

WICESTAROSTY ORAZ POZOSTAŁYCH CZŁONKÓW
ZARZĄDU POWIATU PIŃCZOWSKIEGO

 

 

Wybór Wicestarosty Powiatu odbywa się według następujących zasad:

 

 

1.     Prawo zgłoszenia kandydatury Wicestarosty przysługuje wyłącznie Staroście Powiatu (art. 27 ust. 3 ustawy o samorządzie powiatowym oraz §52 ust.5 Statutu Powiatu Pińczowskiego).

 

2.     Radni wybierają Wicestarostę zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu Rady w głosowaniu tajnym.

 

3.     Zgłoszenie kandydatury.

 

4.     Kandydat powinien wyrazić zgodę na kandydowanie.

 

5.     Po zakończeniu zgłoszenia kandydatury należy przegłosować wniosek o zamknięciu listy.

 

6.     Wybór Komisji Skrutacyjnej w składzie 3-ech osób.

 

7.     Komisja Skrutacyjna w swoim gronie dokonuje wyboru Przewodniczącego Komisji.

 

8.     Komisja Skrutacyjna przeprowadza wybory.

 

9.     Głosowanie odbywa się przy pomocy urny oraz opieczętowanych kart do głosowania przygotowanych i podpisanych przez Komisję Skrutacyjną w ilości odpowiadającej liczbie radnych obecnych na sesji.

 

10. Dla zapewnienia warunków tajności głosowania, na sali obrad została przygotowana kabina do głosowania.

 

11. Głosowanie odbywa się w kolejności alfabetycznej, po wyczytaniu nazwiska Radnego przez Przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej.

 

12. Oddanie głosu przez Radnego na określoną kandydaturę na stanowisko Wicestarosty odbywa się poprzez zakreślenie znaku „x” w kwadracie umieszczonym na karcie do głosowania z prawej strony nazwiska kandydata.

 

13. Radny, który wstrzymuje się od głosowania zakreśla znak „X” w kwadracie przy słowach „wstrzymuję się od głosowania”. 

 

14. Brak zakreślenia jakiegokolwiek kwadratu oznacza, że Radny oddał głos przeciw.

 

15. Postawnie znaku „X” przy nazwisku kandydata i w kwadracie przy słowach  „wstrzymuję się od głosowania”, całkowite przekreślenie karty lub karta do głosowania jest inna niż sporządzona przez komisję Skrutacyjną, uważane będzie za głos nieważny.

 

16. W przypadku nie otrzymania poparcia zwykłej większości głosów należy powtórzyć głosowanie. W II turze głosownia obowiązują takie same zasady jak
w I turze.

 

17. Jeżeli w II turze głosowania kandydat nie otrzyma wymaganej liczby głosów wybory powtarza się na tej samej sesji, aż do wyłonienia Wicestarosty.

18. Po zakończeniu głosowania Komisja Skrutacyjna sporządza protokół. Wyniki głosowania przedstawia Przewodniczący Komisji.

 

 

Wybór pozostałych Członków Zarządu w liczbie 3 osób (§52 pkt 2) odbywa się według następujących zasad:

 

  1. Prawo zgłoszenia kandydatów na Członków Zarządu  przysługuje wyłącznie Staroście Powiatu (art. 27 ust. 3 ustawy o samorządzie powiatowym oraz §52 ust.5 Statutu Powiatu Pińczowskiego).

 

  1. Zgłoszenie kandydatów.

 

  1. Kandydaci powinni wyrazić zgodę na kandydowanie.

 

  1. Po zakończeniu zgłaszania kandydatów należy przegłosować wniosek o zamknięcie listy.

 

  1. Wybór Komisji Skrutacyjnej w składzie 3-ech osób.

 

  1. Komisja Skrutacyjna w swoim gronie dokonuje wyboru Przewodniczącego Komisji.

 

  1. Komisja Skrutacyjna sporządza listę kandydatów na Przewodniczącego Rady Powiatu
    w porządku alfabetycznym.

 

  1. Komisja Skrutacyjna przeprowadza wybory.

 

  1. Głosowanie odbywa się przy pomocy urny oraz opieczętowanych kart do głosowania przygotowanych i podpisanych przez Komisję Skrutacyjną w ilości odpowiadającej liczbie radnych obecnych na sesji.

 

  1. Dla zapewnienia warunków tajności głosowania, na sali obrad została przygotowana kabina do głosowania.

 

  1. Głosowanie odbywa się w kolejności alfabetycznej, po wyczytaniu nazwiska Radnego przez Przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej.

 

  1. Wobec statutowych postanowień przewidujących wybór trzech Członków Zarządu, wymagane jest postawienie znaku „X” w kwadratach przy co najmniej jednym, a nie więcej niż trzech kandydatach, umieszczonych na karcie do głosowania z prawej strony nazwisk kandydatów, na Członków Zarządu.

 

  1. Zakreślenie jednego, dwóch lub trzech kwadratów obok nazwisk(a) kandydata(ów) oznacza oddanie głosu tylko na te kandydatury.

 

  1. Radny oddaje głos przeciw tym kandydatom przy których nie postawił znaku „X”. Oznacza to, że brak zakreślenia jakiegokolwiek kwadratu uważa się za oddanie głosu przeciw.

 

  1. Radny, który wstrzymuje się od głosowania zakreśla znak „X” w kwadracie przy słowach „wstrzymuję się od głosowania”. 

 

  1. Za głos nieważny uważa się:

-       zakreślenie jednego, dwóch lub trzech kwadratów umieszczonych przy nazwiskach kandydatów i zakreślenie kwadratu przy słowach „wstrzymuję się od głosowania”,

-        zakreślenie wszystkich kwadratów umieszczonych na karcie do głosowania (wraz
z kwadratem „wstrzymuje się od głosowania”),

-       całkowite przekreślenie karty,

-        karta do głosowania jest inna niż sporządzona przez Komisję Skrutacyjną.

 

  1. W przypadku nie otrzymania zwykłej większości głosów przez jednego, dwóch lub trzech kandydatów należy powtórzyć głosowanie. W II turze głosownia obowiązują takie same zasady jak w I turze.

 

  1. Jeżeli w II turze głosowania kandydaci nie otrzymali wymaganej liczby głosów wybory powtarza się na tej samej sesji, aż do wyłonienia Członków Zarządu.
  2. Po zakończeniu głosowania Komisja Skrutacyjna sporządza protokół. Wyniki głosowania przedstawia Przewodniczący Komisji.

 

                                                           PRZEWODNICZĄCY

                                                           RADY POWIATU

 

                                                           Zbigniew Kierkowski

 


Statystyki bieżącej stronyWyświetleń: 1744

Wprowadził(a) do systemu: Monika Budera, data: 2011-02-14 14:37:39
Opublikował(a): Monika Budera, data publikacji: 2011-02-14 14:39:02
Ostatnia zmiana: Monika Budera, data: 2011-02-14 14:39:02
Rejestr zmian bieżącej strony
Archiwalne wersje tej strony