Statut Zespołu Szkół SpecjalnychDo druku
Wersja archiwalna z dnia 2006-06-21 12:21:01

  

                   S T A T U T 

ZESPOŁU  SZKÓŁ SPECJALNYCH

         W  PIŃCZOWIE

 

Podstawę prawną opracowania niniejszego statutu stanowi:

- Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty ( Dz. U. Nr 67 z 1996r., poz. 329, z późniejszymi  zmianami ),

-Ustawa z dnia 8 stycznia 1999r. wprowadzająca przepisy reformy ustroju szkolnego ( Dz. U. Nr 12, poz. 96 ), rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 lutego 1999r. w sprawie sposobu i terminów dostosowania działalności dotychczasowych szkół podstawowych do wymogów nowego systemu szkolnego oraz tworzenia gimnazjów ( Dz. U. Nr 14, poz. 124 ),

-Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 lutego 1999r. w sprawie ramowego statutu publicznej sześcioletniej szkoły podstawowej, publicznego gimnazjum oraz publicznego przedszkola( Dz. U. Nr 14, poz. 131 ),

-Rozporządzenie MEN z dnia 10 grudnia 1999r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ramowego statutu publicznej sześcioletniej szkoły podstawowej i publicznego gimnazjum ( Dz. U. Nr 2 z 2000r. , poz. 20 ) z późniejszymi zmianami .

-Rozporządzenie MEN z dnia 31.01.2002r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ramowych statutów publicznych przedszkoli oraz publicznych szkół Dz. U Nr 10 .

 

P o s t a n o w i e n i a   o g ó l n e

§ 1

1. W Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Pińczowie funkcjonuje

koedukacyjny Zespół Szkół Specjalnych, w skład którego wchodzą :

publiczna sześcioletnia szkoła podstawowa specjalna i publiczne gimnazjum specjalne.

2. Szkoły używają nazwy : Szkoła Podstawowa Specjalna w Pińczowie ,

Gimnazjum Specjalne w Pińczowie.

3. Na świadectwach oraz na pieczęciach, których odciskiem opatruje się świadectwo szkoły

używają nazwy w pełnym brzmieniu.

4. Pieczęcią urzędową wspólną dla szkół wchodzących w skład zespołu jest pieczęć Ośrodka .

5. Szkoły mieszczą się w Pińczowie przy ul. Marszałka J. Piłsudskiego 14.

6. Szkoła podstawowa specjalna i gimnazjum specjalne przeznaczone są dla dzieci

upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim.

7. W nazwie szkoły specjalnej dla uczniów z upośledzeniem umysłowym umieszczonej na tablicy urzędowej i

 na sztandarze pomija się określenie rodzaju niepełnosprawności uczniów.

8. Świadectwa wydane przez szkoły są dokumentem urzędowym.

9. Organem prowadzącym zespół szkół jest Rada Powiatu w Pińczowie.

10.Organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest Świętokrzyski Kurator Oświaty w Kielcach.

§ 2

1. Szkoła podstawowa kształci dzieci w klasach I – VI.

2. Gimnazjum kształci uczniów na podbudowie sześcioletniej szkoły podstawowej specjalnej.

3. Nauka w gimnazjum trwa trzy lata i kończy się uzyskaniem świadectwa.

 

 

C e l e   i    z a d a n i a     s z k ó ł

§ 3

1. Cele i zadania szkoły wynikające z przepisów prawa oraz uwzględniające program wychowawczy szkoły

i program profilaktyki jest dostosowany do potrzeb rozwojowych uczniów oraz do środowiska.

2. Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki , o których mowa w ust. 1 uchwala Rada

Pedagogiczna po zasięgnięciu opinii Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego.

3. Ilekroć w dalszej części statutu będzie mowa o szkole, należy przez to rozumieć typ szkoły specjalnej.

4. Szkoły realizują cele i zadania określone w ustawie o systemie oświaty oraz przepisach wydanych na jej

podstawie – właściwych dla szkół specjalnych, a w szczególności :

1) umożliwiają bezpłatne nauczanie w zakresie przyjętych przez radę pedagogiczną planów nauczania, oraz

zdobycia wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa ukończenia danej szkoły,

2) przygotowują uczniów do dalszej edukacji lub usamodzielnienia się po ukończeniu gimnazjum,

3) kształtują odpowiednie postawy wychowawcze sprzyjające integracji ze społeczeństwem zgodnie

z przyjętym programem wychowawczym,

4) otaczają opieką pedagogiczną i zdrowotną, zapewniają bezpieczeństwo wszystkim uczniom podczas

zajęć programowych, odpowiednio do ich potrzeb i możliwości szkół – zgodnie z zapisami Powszechnej

Deklaracji Praw Człowieka, Deklaracji Praw Dziecka, w warunkach poszanowania ich godności

osobistej, światopoglądu i wyznania ,

5) udzielają pomocy rodzicom lub opiekunem w wypełnianiu przez nich funkcji wychowawczo –

opiekuńczych,

6) zapewniają uczniom pomoc psychologiczno-pedagogiczną, rewalidacyjną – zgodnie z ich potrzebami

 i zatwierdzonym przez organ prowadzący arkuszem organizacyjnym na dany rok szkolny,

7) zapewniają odpowiednie warunki nauczania, wychowania.

 

§ 4

1.Zadania opiekuńcze wobec swoich uczniów zespołu szkół wykonuje w następujący sposób:

1) za bezpieczeństwo uczniów w czasie zajęć obowiązkowych, pozalekcyjnych, nadobowiązkowych

odpowiadają nauczyciele prowadzący dane zajęcia,

2) za bezpieczeństwo dzieci na terenie szkoły w czasie przerw międzylekcyjnych odpowiadają nauczyciele

pełniący w tym czasie dyżury,

3) zasady sprawowania opieki podczas wycieczek organizowanych przez szkoły normują przepisy

 o wycieczkach szkolnych,

4) za bezpieczeństwo podczas zajęć poza terenem szkół odpowiadają nauczyciele lub osoby, którym

powierzono opiekę nad uczniami.

§ 5

1.W ramach posiadanych środków może być udzielona pomoc materialna uczniom, którym jest ona

potrzebna z przyczyn rodzinnych lub losowych.

 

W s p ó ł p r a c a    z    r o d z i c a m i

§ 6

1. Zespół szkół realizuje różne formy współdziałania z rodzicami i opiekunami uczniów w sprawach

wychowania i kształcenia, w szczególności szkoły winny:

1) zaznajamiać rodziców z programem edukacyjnym i wychowawczym,

2) zapoznawać z przepisami dotyczącymi oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów, przeprowadzanie

 egzaminów sprawdzających i klasyfikacyjnych,

3) informować o zachowaniu dziecka w szkole, jego postępach edukacyjnych,ewentualnych przyczynach

trudności w nauce,

4) udzielać porad w sprawach dalszego kształcenia dzieci,

5) organizować spotkania z rodzicami w celu wymiany informacji i przedyskutowania problemów

wychowawczych ( zebrania ogólne, klasowe, indywidualne rozmowy wychowawców z rodzicami ).

2. Zasady współpracy z rodzicami i działania Rady Rodziców określa Statut Ośrodka.

 

O r g a n i z a c j a     z e s p o ł u      s z k ó ł

 

 § 7

1. Terminy rozpoczynania i zakończenia zajęć edukacyjnych, przerw świątecznych oraz ferii zimowych

i letnich określają przepisy w sprawie organizacji roku szkolnego.

2. Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz

organizacyjny opracowany przez dyrektora Ośrodka z uwzględnieniem szkolnego planu nauczania i

zatwierdzony przez organ prowadzący.

3. Organizację stałych, obowiązkowych i nadobowiązkowych zajęć ustala tygodniowy harmonogram pracy

opracowany przez dyrektora lub zastępcę dyrektora – na podstawie zatwierdzonego arkusza

organizacyjnego, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy.

4. Podstawową jednostką organizacyjną w szkole podstawowej i gimnazjum jest oddział.

5. Liczba uczniów w oddziale powinna wynosić 10 – 16 , a w uzasadnionych wypadkach –za zgodą organu

prowadzącego – może być niższa.

6.Jeżeli u przynajmniej jednego ucznia występuje niepełnosprawność sprzężona, liczbę uczniów w oddziale

można obniżyć o 2 osoby.

7.Podziału oddziału na grupy dokonuje się na zajęciach z techniki – informatyki i wychowania fizycznego.

8.Grupa powinna liczyć nie mniej niż 5 uczniów.

Podziału na grupy na zajęciach z techniki – informatyki dokonuje się w oddziałach, w których jest

przynajmniej 10 uczniów .

9.Zajęcia z wychowania fizycznego w klasach IV – VI szkoły podstawowej i klasach I – III gimnazjum

prowadzi się w grupach, w których liczba uczniów odpowiada liczbie uczniów w oddziale specjalnym

( 10 – 16 ), oddzielnie dla dziewcząt i chłopców.

Jeżeli liczba dziewcząt lub chłopców w grupie jest mniejsza niż 5, zajęcia prowadzone są  w grupach

międzyklasowych.

10.Oddział liczący ponad 20 uczniów – za zgodą organu prowadzącego – dzieli się na 2  oddziały.

11.Godzina lekcyjna trwa 45 minut, a przerwy między lekcjami wynoszą 10 minut, po trzeciej lekcji przerwa

wynosi 20 minut.

12.Zajęcia nadobowiązkowe, korekcyjno-kompensacyjne i rewalidacyjne prowadzone są

poza systemem klasowym w miarę posiadanych środków.

 

§ 8

1.Uczniowie mają możliwość pobytu w internacie oraz spożywania posiłków w stołówce także przez

dochodzących i dojeżdżających za określoną odpłatnością.

2.Zasady kierowania do internatu, zasady ustalania odpłatności za wyżywienie w stołówce Ośrodka

określają przepisy dotyczące działania placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz Statut Ośrodka.

3.Obowiązki i uprawnienia wychowanków w internacie określa regulamin będący załącznikiem do Statutu

Ośrodka.

 

§ 9

1.Uczniowie szkół mają prawo do korzystania z biblioteki szkolnej, która jest także pracownią służącą

realizacji ich potrzeb i zainteresowań.

2.Biblioteka pomaga w pracy edukacyjno-wychowawczej, doskonaleniu nauczycieli, w popularyzowaniu

wiedzy pedagogicznej.

3.Biblioteka prowadzi zbiory zgodnie z potrzebami szkoły podstawowej i gimnazjum.

4.Z biblioteki mogą korzystać na zasadach określonych w regulaminie biblioteki:

a) uczniowie,

b) nauczyciele,

c) pracownicy administracji i obsługi,

d) rodzice uczniów

5.Pomieszczenie biblioteki umożliwia :

1)gromadzenie i opracowanie zbiorów,

2)korzystanie ze zbiorów w systemie wypożyczeń,

3)korzystanie ze zbiorów w kąciku czytelniczym,

4)prowadzenie przysposobienia czytelniczo-informacyjnego uczniów

6.Liczbę godzin pracy w bibliotece określa projekt organizacyjny na rok szkolny.

7.Do podstawowych obowiązków nauczyciela bibliotekarza należy :

1)gromadzenie i opracowanie zbiorów,

2)udostępnienie zbiorów,

3)udzielanie informacji bibliotecznych, katalogowych, bibliograficznych,

4)informowanie o nowościach wydawniczych,

5)poradnictwo czytelnicze,

6)kształcenie uczniów zgodnie z programem przysposobienia czytelniczego i informacyjnego.

8.Formy i treści pracy pedagogicznej nauczyciel bibliotekarz dostosowuje do wieku i poziomu

intelektualnego uczniów i warunków placówki.

 

O r g a n y     z e s p o ł u      s z k ó ł

 

§ 10

1.Organami zespołu szkół są :

1) Dyrektor,

2) Rada Pedagogiczna,

3) Samorząd Uczniowski,

4) Rada Rodziców.

2.Funkcję dyrektora zespołu szkół pełni dyrektor Ośrodka Szkolno-Wychowawczego.

3.Organy zespołu szkół działają w strukturze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w

Pińczowie.

 

N a u c z y c i e l e    i     p r a c o w n i c y

 

§ 11

1.W zespole szkół zatrudnieni są nauczyciele i pracownicy obsługi, którzy funkcjonują w strukturze Ośrodka.

2.Nauczycieli i pracowników zatrudnia i zwalnia z zachowaniem przepisów prawa dyrektor Ośrodka, który

ustala dla nich zakres czynności i odpowiedzialności.

3.Osoby zatrudnione na stanowiskach pedagogicznych winny posiadać kwalifikacje pedagogiczne oraz

dodatkowo kwalifikacje do pracy w placówce specjalnej – zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji

Narodowej.

4.Nauczyciele prowadzący zajęcia w danym oddziale tworzą zespół, którego zadaniem jest przyjęcie

zestawu programów nauczania dla oddziału i jego modyfikowanie.

5.Obowiązki i uprawnienia nauczycieli zostały określone w statucie Ośrodka.

 

 § 12

1.Oddziałem szkolnym opiekuje się nauczyciel – wychowawca.

2.Wychowawstwo klasy powierza nauczycielowi dyrektor.

3.Dla zapewnienia ciągłości pracy wychowawczej wskazane jest, aby wychowawca opiekował się oddziałem

 w ciągu całego etapu edukacyjnego.

4.Formy wypełniania zadań przez wychowawcę powinny być dostosowane do wieku, potrzeb, możliwości

uczniów oraz warunków szkoły.

5.Zadania i odpowiedzialność wychowawcy określa statut Ośrodka.

 

§ 13

1.W zespole szkół zatrudnia się w niepełnym wymiarze czasu pracy logopedę i psychologa-pedagoga, którzy

 wykonują swoje obowiązki poza systemem lekcyjnym.

2.Wymiar czasu pracy dla nich na rok szkolny ustala dyrektor w uzgodnieniu z organem prowadzącym –

zgodnie z zatwierdzonym arkuszem organizacyjnym.

3.Do podstawowych zadań psychologa – pedagoga należy :

1) poznanie warunków życia uczniów mających trudności w nauce, ustalenie przyczyntych trudności,

2) organizowanie pomocy rodzicom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych,

3) współpraca z nauczycielami, wychowawcami, pielęgniarką, poradnią psychologiczno-pedagogiczną itp.

w sprawach dot. uczniów,

4) prowadzenie zajęć

5) profilaktycznych z zakresu przeciwdziałania negatywnym postawomw poszczególnych oddziałach –

w miarę potrzeb,

6) przeprowadzenie badań psychologicznych uczniów, w tym także określających możliwości kształcenia

w szkołach zawodowych.

 

 

Z a s a d y       o c e n i a n i a

 

§ 14

1.Poziom opanowania przez uczniów wiedzy i umiejętności z zajęć edukacyjnych określonych w szkolnym

planie nauczania ocenia się w stopniach szkolnych według następującej skali :

1) celujący -cel -6

2) bardzo dobry -bdb -5

3) dobry -db- 4

4) dostateczny -dst -3

5) dopuszczający -dpu -2

6) niedostateczny -ndst -1

2. W klasach I – III szkoły podstawowej ocena klasyfikacyjna jest oceną opisową.

3. Oceny wyrażone w stopniach dzieli się na :

1) cząstkowe – określające poziom wiadomości i umiejętności ucznia ze zrealizowanej części programu,

2) okresowe lub roczne – określające poziom wiadomości i umiejętności ucznia przewidywanych w programie

 nauczania na dany okres ( rok szkolny ).

4.Ocenianie wiedzy i umiejętności ucznia powinno być dokonywane systematycznie przez nauczyciela

prowadzącego poszczególne zajęcia edukacyjne w różnych formach,uwzględniających specyfikę zajęć

edukacyjnych :

1) prace pisemne ( sprawdziany, testy, wypracowania, kartkówki itp.) ,

2) wypowiedzi ustne,

3) ćwiczenia praktyczne,

4) prace domowe.

5. Szczegółowe kryteria oceniania osiągnięć uczniów z zajęć edukacyjnych określonych w szkolnym planie

 nauczania opracowują nauczyciele na początku roku szkolnego i informują o nich uczniów i rodziców.

 

§ 15

1. Klasyfikacji uczniów dokonuje się dwa razy w roku szkolnym. Za pierwszy okres najpóźniej w ostatnim

tygodniu przed rozpoczęciem ferii zimowych, za rok szkolny na tydzień przed zakończeniem zajęć

edukacyjnych.

2.Terminy klasyfikacji określa dyrektor.

3. Na tydzień przed klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej nauczyciele poszczególnych

przedmiotów i wychowawcy klas są zobowiązani poinformować uczniów, ich rodziców ( prawnych

opiekunów ) o przewidywanych stopniach okresowych ( rocznych ).

4.Stopnie z poszczególnych przedmiotów są jawne dla ucznia i jego opiekunów prawnych.

5.Na prośbę ucznia lub jego rodziców ( opiekunów prawnych ) nauczyciel ustalający ocenę winien ją

uzasadnić.

 

 

§ 16

1.Oceny z zachowania ustala się według następującej skali :

1) wzorowe,

2) dobre,

3) poprawne,

4) nieodpowiednie.

2. W klasach I – III szkoły podstawowej ocena z zachowania jest oceną opisową.

3. Ocena z zachowania powinna uwzględniać w szczególności :

a) funkcjonowanie ucznia w środowisku szkolnym,

b) respektowanie przez niego zasad współżycia społecznego i ogólnie przyjętych norm etycznych.

4. Ocenę z zachowania ustala wychowawca klasy.

 

§ 17

1.Stopień ustalony przez nauczyciela przedmiotu i ocena z zachowania ustalona przez wychowawcę nie

mogą być uchylone ani zmienione decyzją administracyjną.

2. Stopnie z przedmiotów i oceny z zachowania za ostatni okres nauki są stopniami ( ocenami ) rocznymi.

 E g z a m i n y

 

§ 18

1. Egzamin klasyfikacyjny przeprowadza nauczyciel właściwego przedmiotu.

2. Egzamin z plastyki, muzyki, techniki, informatyki i wychowania fizycznego powinien mieć formę ćwiczeń

praktycznych, a z pozostałych przedmiotów przeprowadza się egzamin w formie pisemnej i ustnej.

3. Pytania ( ć4. wiczenia ) egzaminacyjne ustala egzaminator, a zatwierdza dyrektor.

5. Termin egzaminu powinien być6. uzgodniony z uczniem i jego rodzicami dla ucznia nieklasyfikowanego w

I semestrze - 30 kwietnia , dla ucznia nieklasyfikowanego w II semestrze - 31 sierpnia.

7. Pytania ( ć8. wiczenia ) powinny być9. zróżnicowane, dostosowane do możliwości uczniów.

10. Od oceny ustalonej na egzaminie klasyfikacyjnym przez egzaminatora nie przysługuje odwołanie.

 

§ 19

 

1. Począwszy od klasy czwartej szkoły podstawowej, z wyjątkiem klasy programowo najwyższej, uczeń,

który uzyskał jedną ocenę niedostateczną z zajęć edukacyjnych w wyniku końcoworocznej klasyfikacji,

może zdawać egzamin poprawkowy.

2. W wyjątkowych przypadkach rada pedagogiczna może wyrazić3. zgodę na egzamin poprawkowy z dwóch

 zajęć edukacyjnych.

4. Zasady przeprowadzenia egzaminu określa rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i ewnątrzszkolny

system oceniania

 

§ 20

1. Uczeń szkoły podstawowej mający co najmniej roczne opóźnienie w realizacji programu

nauczania, który uzyskuje pozytywne oceny ze wszystkich zajęć obowiązkowych oraz rokuje opanowanie w

jednym roku szkolnym programów nauczania dwu klas, może być przez radę pedagogiczną promowany do

klasy programowo wyższej w ciągu roku szkolnego.

2. Powyższe uprawnienie nie przysługuje uczniom klasy programowo najwyższej.

 

§ 21

Szczegółowe zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów określa wewnątrzszkolny system oceniania opracowany przez radę pedagogiczną na podstawie rozporządzeń Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 24 kwietnia 2002r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych .

 

§ 22

Dopuszcza się możliwość dokonania zmian – zgodnie z prawem – zasad oceniania uczniów przez Radę

Pedagogiczną.

 

U c z n i o w i e

 

§ 23

1. Uczniami szkół są wszyscy wychowankowie Ośrodka – ( mieszkający w internacie i dochodzący lub

dojeżdżający ) , uczęszczający do szkoły podstawowej i gimnazjum,zakwalifikowani do kształcenia

specjalnego.

2.Kierowanie do szkoły podstawowej i gimnazjum uczniów, którzy uczęszczają do szkół masowych –

określają przepisy dotyczące organizacji kształcenia specjalnego.

 

§ 24

Uczniowie mają prawo w szczególności do :

1. Właściwego zorganizowanego procesu kształcenia zgodnie z zasadami higieny pracy umysłowej.

2. Opieki wychowawczej i warunków zapewniających im bezpieczeństwo i ochronę przed przemocą fizyczną

lub psychiczną oraz poszanowania godności.

3. Swobody wyrażania myśli i przekonań, głównie dotyczących życia szkoły oraz wyznawanej religii, jeżeli

nie narusza to dobra innych osób.

4. Rozwijania zainteresowań i uzdolnień.

5. Sprawiedliwej, obiektywnej i jawnej oceny ze wszystkich zajęć6. edukacyjnych.

7. Znajomości programu na dany rok szkolny.

8. Korzystania z pomocy nauczyciela w uzyskaniu dodatkowych informacji na tematy budzące jego

zainteresowanie.

9. Korzystania z poradnictwa psychologicznego.

10. Korzystania z pomieszczeń szkolnych, sprzętu, środków dydaktycznych, księgozbioru podczas zajęć

szkolnych i pozaszkolnych.

11. Wpływania na życie szkoły przez działalność12. w samorządzie uczniowskim.( Zasady pracy samorządu

reguluje regulamin samorządu wychowanków – będący załącznikiem do statutu Ośrodka ) .

 

§ 25

Statut określa obowiązki ucznia .

Do podstawowych obowiązków ucznia należy w szczególności :

1. Systematyczne i aktywne uczestniczenie w zajęciach lekcyjnych, pozalekcyjnych.

2. Troska o własne zdrowie, życie, higienę, rozwój.

3. Dbałość o wspólne dobro i porządek w szkole.

4. Przestrzeganie postanowień statutu, regulaminów.

5. Godne reprezentowanie szkoły na zewnątrz.

6. Dbałość o poprawne wypowiadanie się, piękno języka.

7. Odnoszenie się z szacunkiem do nauczycieli i życzliwy stosunek do kolegów.

 

§ 26

Za rzetelną naukę, wzorowe zachowanie, osiągnięcia dydaktyczne, sportowe, artystyczne

uczeń może otrzymać następujące wyróżnienia i nagrody :

1) pochwałę wychowawcy wobec klasy,

2) pochwałę dyrektora szkoły,

3) pochwałę dyrektora Ośrodka wobec wszystkich uczniów,

4) dyplom uznania lub list pochwalny,

5) nagrodę rzeczową, wpis do księgi pamiątkowej.

 

§ 27

1. Uczeń może zostać

2. ukarany za nieprzestrzeganie statutu, obowiązków ucznia, zasad współżycia.

3. Stosuje się następujące rodzaje kar :

1) upomnienie wychowawcy klasy,

2) upomnienie przez dyrektora szkoły,

3) upomnienie lub nagana dyrektora Ośrodka Szkolno-Wychowawczego wobec wszystkich uczniów,

4) przeniesienie do innej , równoległej klasy ( jeśli jest w szkole ),

5) przeniesienie do innej szkoły, skreślenie z listy uczniów,

6) w przypadku , w którym dyrektor szkoły może wystąpić7) z wnioskiem o przeniesienie ucznia do innej

szkoły

4. Skreślenie ucznia, z wyjątkiem korzystających z opieki całkowitej, następuje wyłącznie na podstawie

uchwały rady pedagogicznej – w uzgodnieniu z organem sprawującym nadzór pedagogiczny.

5. Kary stosuje się według ustalonej kolejności, która może być6. pominięta w wypadkachdrastycznych, między innymi za :

1) wandalizm, niszczenie mienia,

2) brutalność

3) wulgarność

4) postępowanie wywierające szkodliwy wpływ na innych uczniów,

5) kradzież mienia społecznego, prywatnego,

6) picie alkoholu, stosowanie innych używek.

 

§ 28

1. Każdorazowo o nagrodzeniu lub ukaraniu ucznia będą powiadomieni jego rodzice ( opiekunowie ).

2. Od kar wymienionych w § 27 ust 2 pkt 4-5 uczeń lub jego rodzice mogą wnieść3. odwołanie do dyrektora

 w terminie 7 dni od zawiadomienia.

 

P o s t a n o w i e n i a      k o ń c o w e

 

§ 29

1. Szkoły używają pieczęci urzędowych zgodnie z odrębnymi przepisami.

2. Szkoły mogą posiadać własny sztandar i ceremoniał szkolny.

3. Szkoły prowadzą i przechowują dokumentację przebiegu nauczania – zgodnie z odrębnymi

przepisami.

4. Statut został sprawdzony pod względem zgodności z prawem.

5. Postanowienia Statutu obowiązują od dnia ...............................

 

 

 

 

 

 

 



Powrót