PROTOKÓŁ NR XLII/2014Do druku
Wersja archiwalna z dnia 2014-05-06 13:10:47

PROTOKÓŁ NR XLII/2014

z sesji Rady Powiatu w Pińczowie

z dnia 27 marca 2014 roku

 

 

Obrady sesji Rady Powiatu rozpoczęły się o godz. 905.

Stan 17 radnych – obecnych 15 radnych.

Lista obecności stanowi załącznik nr 1 i 2 do protokołu.

 

Proponowany porządek obrad przedstawia się następująco:

1.    Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

2.    Przyjęcie porządku dziennego obrad.

3.    Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

4.    Podjęcie uchwały:

- w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2013 rok.

5.  Interpelacje i zapytania radnych.

6. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.

7. Zakończenie obrad.

 

Ad.1.

Przewodniczący Rady Pan Ryszard Barna otworzył obrady sesji. Powitał radnych oraz zaproszonych gości. Na podstawie listy obecności stwierdził, że na stan 17 radnych obecnych jest 15 radnych, zatem Rada Powiatu jest władna do podejmowania uchwał.

 

Ad.2.

Przewodniczący Rady poinformował, że proponowany porządek obrad sesji Radni otrzymali wraz z materiałami na sesję.

Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi. Uwag nie było.

Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania nad porządkiem obrad.

W wyniku głosowania porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.

Ad.3.

Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został wyłożony do wglądu w Biurze Rady Powiatu na 3 dni przed terminem sesji.

Następnie zapytał czy są uwagi. Uwag nie było. 

Ad.4.  Podjęcie uchwały:

 

-  w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2013 rok

 

Głos zabrała Pani Anna Różycka – Skarbnik Powiatu, która przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2014 rok (załącznik nr 3).

Przewodniczący Rady zapytał czy są pytania. Pytań nie było.

Opinię do projektu uchwały odczytał Pana Jerzy Znojek Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów (załącznik nr 4).

Projekt uchwały odczytała Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu Pani Henryka Musiał. Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi do przedstawionego projektu uchwały.
Uwag nie było.

W wyniku głosowania uchwałę przyjęto przy 11 głosach „za”

                                                                           4 głosach „wstrzymuję się”.

Ad.5.

W punkcie tym głos zabrał radny Bogusław Chałuda, który zapytał jaka jest koncepcja i przebieg oraz jaki jest przybliżony koszt partycypacji powiatu pińczowskiego odnośnie ścieżek rowerowych, zapytał ponadto co wiadomo na dzień dzisiejszy odnośnie schetynówek.

Jako kolejny głos zabrał radny Jerzy Lechowski, który zapytał jak Starosta zamierza rozstrzygnąć sprawę zatrudnienia Kierownika Środowiskowego Domu Samopomocy, ponadto odniósł się do sprawy pracownicy, która była zatrudniona w ŚDS, która obecnie się sądzi. Radny zapytał czy nie powinno się jej przywrócić do pracy zamiast chodzić po sądach.

Głos zabrał Pan Starosta, który ustosunkował się do powyższych pytań. Jeżeli chodzi o ścieżki rowerowe to jest to temat przyszłości, ale trzeba tę koncepcję jak najszybciej opracować, aby można ubiegać się o środki unijne w perspektywie 2014-2020. Pomysł jest taki żeby włączyć się w europejskie ścieżki rowerowe, a konkretnie chodzi o odcinek Kraków-Kielce. W tym temacie odbyły się już trzy spotkania. Koncepcja będzie kosztowała około 18 tys. 600 zł. przy czym wkład Starostwa to 30%, natomiast w zależności od kilometrów, partycypować będą te gminy, na których będzie przebiegała główna ścieżka rowerowa. Aby procedury przyspieszyć zarezerwowana zostaje cała kwota, a potem nastąpi rozliczenie z poszczególnymi samorządami. Pan Starosta poinformował, że przyjedzie Pan z Krakowa, którego firma zbudowała już tysiące kilometrów ścieżek i wtedy zostaną zaproszeni wszyscy Wójtowie. Powiat pińczowski ma koncepcje głównej ścieżki rowerowej łączącej Kraków z Kielcami, ale istnieje możliwość rozbudowywać ścieżki wokół tej głównej.

Następnie Pan Starosta odniósł się do schetynówek. Powiedział, że Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg przygotowuje wszystkie materiały do przetargu, ale wszystko się odbywa na zasadzie telefonów nie ma natomiast nic na piśmie. Ostatnie wiadomości dotyczące tego tematu zachwiały wiarę w schetynówki. Jeżeli chodzi o powodziówki to
4 kwietnia br. będzie rozstrzygnięty przetarg na odcinki dróg ze środków powodziowych.

 

Na obrady sesji przybył radny Piotr Zachariasz – godz. 920.

Stan radnych – 16 radnych.

 

W dalszej części swojej wypowiedzi Pan Starosta odniósł się do pytania dotyczącego Środowiskowego Domu Samopomocy w Pińczowie. Powiedział, że Zarząd się zastanawia co zrobić i albo będzie ogłoszony konkurs albo ogłoszony zostanie przetarg i wtedy ŚDS mogłoby prowadzić jakieś Stowarzyszenie. Obecnie powierzone obowiązki ma Pan Grudzień. Jeżeli chodzi o Panią, która była zatrudniona w ŚDS oraz sprawę sądową to raczej wyrok sądu będzie taki, że Pani ta zostanie przywrócona do pracy. Osoba ta miała czasowe zatrudnienie w ŚDS co spowoduje kolejne komplikacje. Narazie trzeba poczekać na wyrok sądu i wtedy dopiero podjąć ewentualne kroki.

Przewodniczący Rady Pan Ryszard Barna odniósł się do ścieżek rowerowych. Powiedział, że przy tworzeniu koncepcji należałoby opisać z czego ścieżka ta będzie zbudowana, ponieważ wszystkie ścieżki zbudowane z kostki rozpadają się, najlepsze byłyby betonowe. 

 

Ad. 6.

W punkcie tym Przewodniczący Rady udzielił pracownikowi Urzędu Skarbowego
w Pińczowie Panu Stanisławowi Gałuszczyńskiemu, który przedstawił pismo w sprawie działań podjętych przez Ministerstwo Finansów w związku z realizacją projektu „Konsolidacja procesów pomocniczych w administracji podatkowej (załącznik nr 5).

Głos zabrał radny Zbigniew Koniusz, który zapytał z czym się to wiąże dla Pińczowa.

Pan Stanisław Gałuszczyński powiedział, że obecnie każdy Urząd Skarbowy jest odrębną samofinansującą się jednostką budżetową, a w docelowym modelu to Izba będzie samofinansującą się jednostką. W nowym modelu odejdą tzw. procesy pomocnicze tzn. wszystkie procesy, które mają miejsce w Urzędzie Skarbowym dziali się na procesy pomocnicze i procesy podstawowe. Do procesów pomocniczych należą m.in. zadania wykonywane przez kadry i rachunkowość budżetow, które po wprowadzeniu reformy administracji podatkowej przeniesione zostaną do Izby.

Radny Zbigniew Koniusz zapytał czy tylko zadania zostaną przeniesione czy ludzie tam pracujący też.

Pan  Stanisław Gałuszczyński powiedział, że na ten moment nie są określone składy ilościowe, na pewno przesunięte zostaną niektóre stanowiska. Pan S. Gałuszczyński dodał ponadto, że wszystkie procesy są wspomagane przez narzędzia informatyczne.

Radny Bogusław Chałuda stwierdził, że należy rozumieć, iż będzie jedna Izba Skarbowa w Kielcach, a pozostałe w terenie będą Urzędami Skarbowymi, a co z I czy II Urzędem Skarbowym.

Pan S. Gałuszczyńśki powiedział, że obecnie jest dwuinstancyjność jeżeli chodzi o I czy II Urząd Skarbowy. Izba będzie tam gdzie jest, i będzie samofinansującą się jednostką. Podatnik/Płatnik nie odczuje tej zmiany.

Głos zabrał Pan Marek Omasta Wicestarosta Pińczowski, który powiedział, że podatnik odczuje te zmiany, ponieważ będzie więcej kontroli.

Głos zabrał Radny Roman Szczygieł, który odniósł się do wypowiedzi radnego Jerzego Lechowskiego ws. Środowiskowego Domu Samopomocy powiedział, że jest to pomysł i sugestia, którą trzeba rozważyć ponieważ oprócz sprawy sądowej o przywrócenie do pracy toczy się sprawa o odszkodowanie za okres bez pracy. Radny oznajmił, że nie podjęcie decyzji przez Starostwo do dnia rozpraw może zakończyć się konsekwencjami finansowymi.

Jako kolejny głos zabrał Pan Starosta Zbigniew Kierkowski, który powiedział, że upływa kadencja Z-cy Dyrektora ds. Lecznictwa w ZOZ Pińczów i trzeba ogłosić konkurs. Rada Powiatu musi wytypować 6 członków ze wskazaniem przewodniczącego. Pan Starosta zaproponował następujących radnych: Marek Długosz, Henryka Musiał, Zbigniew Koniusz, Władysław Stępień, Jerzy Lechowski, Sławomir Spaczyński, a na przewodniczącego Starosta zaproponował radnego Zbigniewa Koniusza Przewodniczącego Komisji Zdrowia.

Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania nad propozycją podaną przez
Pana Starostę.

W wyniku głosowania propozycja Pana Starosty została przyjęta jednogłośnie.  

Ad.7.

Obrady sesji zakończono o godz. 930.

Protokołowała: M. Budera

Przewodniczący

Rady Powiatu

Ryszard Barna



Powrót