PROTOKÓŁ NR XXXVII/2013

Wersja do druku

PROTOKÓŁ NR XXXVII/2013

z sesji Rady Powiatu w Pińczowie

z dnia 30 października 2013 roku

 

 

Obrady sesji Rady Powiatu rozpoczęły się o godz. 940.

Stan 17 radnych – obecnych 16 radnych.

Lista obecności radnych oraz zaproszonych gości stanowią załączniki nr 1 i 2 do protokołu.

 

Proponowany porządek obrad przedstawia się następująco:

1.    Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

2.    Przyjęcie porządku dziennego obrad.

3.    Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

4.    Informacja z wykonania budżetu powiatu za I półrocze 2013 roku.

-     wystąpienie Skarbnika Powiatu,

-     opinia Komisji Budżetu i Finansów,

-     dyskusja.  

5.    Uchwalenie Programu Współpracy  Samorządu Powiatu Pińczowskiego z Organizacjami Pozarządowymi na rok 2014:

-     wystąpienie Kierownika Wydziału Promocji i Polityki Regionalnej

-     opinia Komisji Rozwoju Gospodarczego, Promocji, Oświaty, Kultury, Turystyki i Sportu,

-     dyskusja,

-     podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Samorządu Powiatu Pińczowskiego z Organizacjami Pozarządowymi na rok 2014.

6.    Ocena funkcjonowania usług weterynaryjnych oraz zagospodarowanie odpadów zwierzęcych na obszarze powiatu pińczowskiego:

-     wystąpienie Powiatowego Lekarza Weterynarii, 

-     opinia Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska,

-     dyskusja.

7.    Sprawozdanie z pracy Komisji Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego.

8.    Zapoznanie z informacją na temat analizy oświadczeń majątkowych Radnych Rady Powiatu za 2012 rok przeprowadzonej przez Przewodniczącego Rady Powiatu i Naczelnika Urzędu Skarbowego.

9.Zapoznanie  z   informacją   na   temat   analizy   oświadczeń  majątkowych  pracowników,  kierowników    wydziałów   i   jednostek    organizacyjnych    Starostwa    za    2012   rok  przeprowadzonej    przez    Starostę    Powiatu    Pińczowskiego   i    Naczelnika    Urzędu  Skarbowego.

10. Podjęcie uchwał:

-     w sprawie zmian w Statucie Powiatu Pińczowskiego,

-     w sprawie zmian w Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Pińczowie,

-     w sprawie ustalenia opłat za usuwanie i przechowywanie pojazdów usuniętych z dróg na parkingach strzeżonych oraz kosztów powstałych w wyniku wydania dyspozycji usunięcia, a następnie odstąpienia od usunięcia pojazdu na 2014 rok,

-     w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej na rok 2013 i lata następne,

-     w sprawie z zmian w budżecie powiatu na 2013 rok.

11. Informacja z pracy Zarządu Powiatu.

12.  Interpelacje i zapytania radnych.

13. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.

14.Zakończenie obrad.

  

            Przed rozpoczęciem obrad sesji Przewodniczący Rady poprosił wszystkich o powstanie aby uczcić minutą ciszy św. pamięci Pana Marka Kosteckiego - Powiatowego Lekarza Weterynarii w Pińczowie. 

 

            Na obrady sesji przybył Pan Adam Jarubas – Marszałek Województwa Świętokrzyskiego, który zabrał głos odnosząc się do tematu kontynuacji działań zmierzających do budowy obwodnicy wschodniej. Planuje się wpisać tę budowę do przyszłych programów (albo do programu Rozwój Polski Wschodniej albo Regionalny Program Operacyjny). Obwodnica byłaby budowana w trybie Zaprojektuj i wybuduj. Planowane jest, że w 2015 roku będzie można rozpocząć prace związane z budową obwodnicy. Pan Marszałek poinformował, że planowane jest wybudowanie obwodnic dla miast powiatowych, ponadto zrobienie najbardziej zdewastowanego przejścia przez rynek
w Pińczowie, oraz zrobienie odcinka drogi w Skrzypiowe (2 km), wjazdu do Pińczowa od strony Kielc (okolice Brześcia). Obecnie finalizowane są tam prace związane z przejęciem gruntów, które są pod tą drogą. W tym roku podejmowane będą działania na zrobienie chodnika w miejscowości Bogucice. Jednym z większych  projektów dotyczących naszego terenu i okolic jest droga z Jędrzejowa przez Węchadłów-Działoszyce w kierunku Brzeska (ok. 70 km) gdzie zachodzi konieczność jej przebudowy wraz z infrastrukturą bezpieczeństwa i chodnikami. Jest to prestiżowa sprawa aby na południu województwa była arteria komunikacyjna dla całego terenu. Będzie to zadanie wyłączone z procedury konkursowej.

            Pan Marszałek powiedział, że prestiżowym tematem dla powiatu jest hala widowiskowo-sportowa. Cieszące jest to, że udało się przy różnych „zabiegach” Pana Starosty jak też Starosty Jana Moskwy zabezpieczyć pieniądze z Totalizatora i doposażyć halę. Zadeklarował, że jeżeli nie uda się inwestycji zakończyć w planowanym terminie to samorząd województwa wspomoże jej zakończenie w ramach środków z Totalizatora.       

           

            Głos zabrał Radny Andrzej Kozera, który powiedział, że temat obwodnicy Pińczowa powinien wejść w strategię rozwoju województwa. Ponadto powiedział, że wydaję się możliwe wykorzystanie na halę środków z Regionalnego Programu Operacyjnego. Kolejna sprawą do której odniósł się radny jest to, że z informacji Pana Marszałka wynika, iż z inwestycji wojewódzkich powiat pińczowski najmniej skorzystał. Ponadto radny odniósł się do szeroko pojętego problemu „budowy” ryku pracy.

 

            Pan Marszałek odniósł się do wypowiedzi radnego Andrzeja Kozery. Powiedział, że jeżeli chodzi o halę to projekt ten można wpisać do annałów jako projekt, który bardzo długo trwa (najdłużej ze wszystkich hal sportowych w województwie) i nie jest to zależne od Marszałka. Hala jest priorytetem dla powiatu i jest już szansa na zakończenie tej inwestycji. Środki budżetowe z Totalizatora są najprostsze do wykonania ponieważ nie są objęte monitoringiem jak przy środkach unijnych. Wejście w ścieżkę RPO oznacza, że pieniądze byłyby dopiero w przyszłym roku. Odnosząc się do inwestycji wojewódzkich realizowanych na terenie powiatu pińczowskiego to, nie było spektakularnych inwestycji ale na pewno na wszystkich gminach coś zostało zrobione. Jeżeli chodzi o bezrobocie to, nie zlikwiduje się go decyzjami administracyjnymi. Jedynym sposobem na przeciwdziałanie temu zjawisku jest wsparcie przedsiębiorczości w różnej formie. Pan Marszałek odniósł się jeszcze do wypowiedzi radnego dotyczące obwodnicy. Powiedział, że obwodnica nie znalazła się w strategii województwa ponieważ ustalono, żeby w strategii nie opisywać, która obwodnica będzie ważna i która będzie robiona. Będzie to natomiast wpisane w RPO.     

            Pan Zbigniew Kierkowski Starosta Pińczowski podziękował Panu Marszałkowi za obecność i wsparcie w trudnych chwilach jakie miały miejsce.

 

Ad.1.

Przewodniczący Rady Pan Ryszard Barna otworzył obrady sesji. Powitał radnych oraz zaproszonych gości. Na podstawie listy obecności stwierdził, że na stan 17 radnych obecnych jest 14 radnych, zatem Rada Powiatu jest władna do podejmowania uchwał.

 

Ad.2.

Przewodniczący Rady poinformował, że proponowany porządek obrad sesji Radni otrzymali wraz z materiałami na sesję. Zaproponował, aby pkt 5 porządku obrad przełożyć przed pkt 10, ze względu na to, że osoba referująca pkt 5 musiała opuścić obrady sesji.

Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania nad porządkiem obrad wraz
z zaproponowaną zmianą.

W wyniku głosowania porządek obrad wraz ze zmianą został przyjęty jednogłośnie.

 

Obrady sesji opuścił radny Zbigniew Kierkowski – Starosta – godz. 935.

Stan radnych – 15 radnych.

 

Ad.3.

Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został wyłożony do wglądu w Biurze Rady Powiatu na 3 dni przed terminem sesji. Następnie zapytał czy są uwagi. Uwag nie było.

W wyniku głosowania porządek obrad został przyjęty jednogłośnie – 16 głosów „za”.

 

Ad.4.

Przystępując do realizacji pkt 5 o zabranie głosu poproszono Panią Annę Różycką – Skarbnik Powiatu, która przedstawiła Informację z wykonania budżetu powiatu za I półrocze 2013 roku (załącznik nr 3).

Pani Skarbnik powiedziała, że informacja z wykonania budżetu za I półrocze 2013 roku była analizowana na wszystkich posiedzeniach Komisji. Następnie Pani Skarbnik odczytała uchwałę Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie opinii o informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Pińczowskiego za I półrocze 2013 roku (załącznik
nr 4).

            Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi. Uwag nie było.

 

Opinię do przedstawionej informacji odczytał Pan Jerzy Znojek Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów (załącznik nr 5). 

 

Informacja została przyjęta.

Ad.6.

            W punkcie tym o zabranie głosu poproszono Panią Katarzynę Czech – Powiatowy Lekarz Weterynarii w Pińczowie, która przedstawiła informacją na temat funkcjonowania usług weterynaryjnych oraz zagospodarowanie odpadów zwierzęcych na obszarze powiatu pińczowskiego (załącznik nr 6).

Przewodniczący Rady zapytał czy są pytania. Pytań nie było.

 

            Opinię do przedstawionego materiału odczytał Pan Stefan Zasada Przewodniczący Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska (załącznik nr 7).

 

            Informacja została przyjęta.                        

Ad.7.

            W punkcie tym głos zabrała Pan Piotr Zachariasz Członek Komisji Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego, który przedstawił sprawozdanie z pracy Komisji (załącznik nr 8).

Przewodniczący Rady Powiatu zapytał czy są uwagi. Uwag nie było. 

Obrady sesji opuścił radny Władysław Stępień – godz. 950.

Stan radnych – 14 radnych.

 

Ad.8.

            Przystępując do realizacji pkt 8 Przewodniczący Rady zapoznał radnych z informacją na temat analizy oświadczeń majątkowych Radnych Rady Powiatu za 2012 rok przeprowadzonej przez Przewodniczącego Rady Powiatu (załącznik nr 9) i Naczelnika Urzędu Skarbowego w PIńczowie (załącznik nr 10).

 

Ad.9.

            W punkcie tym głos zabrał Pan Marek Omasta Wicestarosta Pińczowski, który zapoznał radnych z informacją na temat analizy oświadczeń majątkowych pracowników, kierowników wydziałów i jednostek organizacyjnych Starostwa za 2012 rok przeprowadzonej przez Starostę Pińczowskiego (załącznik nr 11) i Naczelnika Urzędu Skarbowego (załącznik nr 12).

 

Na obrady sesji przybył radny Władysław Stępień – godz. 955.

Stan radnych – 15 radnych.

 

Ad.5.

            Przewodniczący Rady poinformował, że każdy z radnych otrzymał materiał dotyczący Programu Współpracy Samorządu Powiatu Pińczowskiego z Organizacjami Pozarządowymi na rok 2014 (załącznik nr 13).

            Opinię do materiału odczytał Pan Jerzy Lechowski Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego, Promocji, Oświaty, Kultury, Turystyki i Sportu (załącznik nr 14).

            Przewodniczący Rady zapytał czy są pytania. Pytań nie było.

            Projekt uchwały w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Samorządu Powiatu Pińczowskiego z Organizacjami Pozarządowymi na rok 2014 (załącznik nr 15) odczytała Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu Pani Henryka Musiał.

 

            W wyniku głosowania uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

Obrady sesji opuścił radny Jerzy Znojek – godz. 1005.

Stan radnych – 14 radnych.

 

Ad. 10.

            Podjęcie uchwał:

 

-     w sprawie zmian w Statucie Powiatu Pińczowskiego

 

Przewodniczący Rady udzielił głosu Pani Wiolettcie Usnarskiej – Sekretarz Powiatu, która przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w Statucie Powiatu Pińczowskiego.
Pani Sekretarz poprosiła radny o naniesienie poprawki w projekcie uchwały polegającej na wykreśleniu w §4 zapisu „Każdy radny jest zobowiązany podać swój adres mailowy oraz numer telefonu w Biurze Rady Powiatu”, natomiast po wyrazie „telefonicznie” dodać „lub tradycyjnie”.

Przewodniczący Rady zapytał czy są pytania.

            Głos zabrał radnych Jerzy Lechowski, który stwierdził, że Biuletyn Informacji Publicznej nie jest zgodny ze Statutem.

            Przewodniczący Rady powiedział, że należy uzupełnić i uaktualnić Biuletyn Informacji Publicznej.

            Radny Jerzy Lechowski odniósł się do zapisu §8 stwierdził, że treść §8 wynika z ustawy zasadniczej, zapytał dlaczego jest on zmieniany.

            Pani Sekretarz odpowiedziała, że nie aktualne są w tym paragrafie zapisy pkt 3 i 4 i zmiana §8 polega na wykreśleniu tych dwóch punktów.

Radny Jerzy Lechowski zapytał o §4 dotyczący herbu i flagi.

       Pani Sekretarz powiedziała, że były uwagi mieszkańców, że powiat posiada herb i flagę, a w Statucie takiego zapisu nie ma.

       Przewodniczący Rady zapytał czy ktoś chce jeszcze zabrać głos. Nikt nie zabrał głosu.

            Projekt uchwały w sprawie zmian w Statucie Powiatu Pińczowskiego odczytała Wiceprzewodnicząca Rady Pani Henryka Musiał (załącznik nr 16).

 

Na obrady sesji przybył radny Jerzy Znojek – godz. 1015.

Stan radnych – 15 radnych.

           

            W wyniku głosowania uchwała została przyjęta przy 14 głosach „za”

                                                                                                  1 głosie „wstrzymuje się”.

 

-     w sprawie zmian w Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Pińczowie

 

Głos zabrała Pani Wioletta Usnarska – Sekretarz Powiatu, która przedstawiał projekt uchwały w sprawie zmian w Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Pińczowie (załącznik nr 17).

Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi.

Radny Jerzy Lechowski powiedział, że ma podobne uwagi jak do Statutu.

Radny Andrzej Kozera powiedział, że w myśl prawa Środowiskowy Dom Samopomocy istnieje. Kiedy rozpoczęła się procedura tzw. „legislacyjna” w sensie prawidłowości przekazania, Naczelny Sąd Administracyjny „dopatrzył” się w tym nieprawidłowości i uchybień i w ślad za tym unieważniony został proces przekazania ŚDS. Trzeba by się dopatrywać prawnie czy stan istnienia ŚDS jest proceduralnie zły czy dobry. Nie należy się tu dopatrywać problemów w zapisie Statutu odnoście ŚDS. Problemy istnieją w tzw. aspekcie stwierdzeń. Chodzi o to, że wydawało by się słusznym powołać zespół złożony z radnych i pracowników Starostwa do zmiany pewnych aspektów organizacyjnych, które by dostosowały urząd do wymagań realizacji współczesnych zadań kompetencyjnych urzędu, ale jest to sprawa koalicji czy się tym tematem zajmie czy nie. Raczej koalicja się tym nie zajmie ponieważ kadencja dobiega końca, procedura stworzenia takiego zespołu trwała by około pół roku. W związku z tym taką decyzje podejmie być może przyszły Starosta następnej kadencji.

Przewodniczący Rady zapytał czy są jeszcze pytania. Pytań nie było.

Projekt uchwały w sprawie zmian w Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Pińczowie odczytała Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu Pani Henryka Musiał.

W wyniku głosowania uchwała została przyjęta przy 14 głosach „za”

                                                                                       1 głosie „wstrzymuję się”.

 

-     w sprawie ustalenia opłat za usuwanie i przechowywanie pojazdów usuniętych z dróg na parkingach strzeżonych oraz kosztów powstałych w wyniku wydania dyspozycji usunięcia, a następnie odstąpienia od usunięcia pojazdu na 2014 rok

 

Ze względu na nieobecność na sesji Pana Wiktora Baduraka – Kierownik Wydziału Komunikacji i Transportu, który przedstawiłby temat, głos zabrała Pani Wioletta Usnarska – Sekretarz Powiatu, informując, że projekt uchwały był analizowany na posiedzeniu Komisji Budżetu i Finansów.

Opinię do projektu uchwały odczytał Pan Jerzy Znojek Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów (załącznik nr 18).

Przewodniczący Rady zapytał czy są pytania.

Głos zabrał radny Andrzej Kozera, który powiedział, że temat ten wymaga przybliżenia, ponieważ ciągle budzi on zastrzeżenia społeczne, ciągle nie jest wyjaśnione jakie są procedury ustalenia opłat. Radni otrzymują „suchą” treść uchwały i nie mają podstawy do pozytywnego odniesienia się do tematu.

Głos zabrał Pan Przemysław Laskowski – Radca Prawny, który powiedział, że przedmiotowa uchwała określa wyłącznie stawki jakie zgodnie z ustawą prawo o ruchu drogowym Rada Powiatu musi określić. Stawki te są zgodnie  z Obwieszczeniem Ministra Finansów, które z kolei określa maksymalną wysokość tych stawek. W obwieszczeniu tym nie ma mowy o procedurze usuwania pojazdów.

Radny Andrzej Kozera powiedział, że to co mówi Radca Prawny jest znane, ale całą specyfikację ze znajomości rzeczy powinien wyjaśnić Kierownik Wydziału Komunikacji. Radny uważa, że należałoby zadbać, aby ktoś w imieniu Kierownika przedstawił temat na sesji.

Przewodniczący Rady zapytał czy są jeszcze uwagi. Uwag nie było.

Projekt uchwały w sprawie ustalenia opłat za usuwanie i przechowywanie pojazdów usuniętych z dróg na parkingach strzeżonych oraz kosztów powstałych w wyniku wydania dyspozycji usunięcia, a następnie odstąpienia od usunięcia pojazdu na 2014 rok (załącznik nr 19) odczytała Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu Pani Henryka Musiał.  

Głos zabrał radny Władysław Stępień, który zapytał czy stawki zaproponowane w projekcie uchwały są maksymalne, minimalne czy środkowe.

Pan Przemysław Laskowski – Radca Prawny odpowiedział, że stawki są maksymalne zgodnie z obwieszczeniem.

 

Obrady sesji opuścił radny Piotr Zachariasz – godz. 1035.

Stan radnych – 14 radnych.

 

W wyniku głosowania uchwała nie została przyjęta.

Głosowanie przedstawiało się następująco: 13 głosów „przeciw”

                                                                        1 głos „wstrzymuje się”.

Obrady sesji opuścił radny Władysław Stępień – godz. 1040.

Stan radnych – 13 radnych.

 

-      w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej na rok 2013 i lata następne

 

Przewodniczący Rady o zabranie głosu Panią Annę Różycką – Skarbnik Powiatu, która przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej na rok 2013 i lata następne (załącznik nr 20).

Przewodniczący Rady Powiatu zapytał czy są pytania.

            Głos zabrał radny Andrzej Kozera, który powiedział, że powinno być wystosowane pismo do Ministra Rostowskiego aby zaprzestał tego typu działań powodując nadmierną biurokrację, ponieważ na każdą zmianę określoną sytuacją zmian finansowych drukowane są sterty dokumentów, które są tzw. zmianą prognozy wieloletniej. Radny Andrzej Kozera uważa, że jest to nadawanie prostym rzeczom skomplikowanego charakteru.

            Głos zabrała Pani Skarbnik wyjaśniając, że ustawa jasno określa, iż w WPF nie dokonuje się zmian jeżeli zmiany nie powodują zwiększenia lub zmniejszenia deficytu, długu i  jeżeli zmiana w zadaniach inwestycyjnych, nie należy do kompetencji Zarządu. W związku z tym, że zmiany w tej uchwale dotyczą zmian, których nie przyjmuje ustawa jest konieczność wprowadzenia zmian do wieloletniej prognozy finansowej.  

Przewodniczący Rady zapytał czy są jeszcze uwagi. Uwag nie było.

            Projekt uchwały odczytała Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu Pani Henryka Musiał.   

Opinię do omawianego projektu uchwały przedstawił Pan Jerzy Znojek Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów (załącznik nr 21).

 

Obrady sesji opuścił radny Sławomir Spaczyński – godz. 1045.

Stan radnych – 12 radnych.

 

             W wyniku głosowania uchwałę przyjęto przy: 8 głosach „za”

                                                                                       4 głosach „wstrzymuję się”.

 

Na obrady sesji przybył radny Władysław Stępień – godz. 1045.

Stan radnych – 13 radnych.

 

-     w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2013 rok

 

Głos zabrała Pani Anna Różycka Skarbnik Powiatu, która przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2013 rok (załącznik nr 22).

Przewodniczący Rady zapytał czy są pytania.

Radny Roman Szczygieł zapytał czy w §2 musi być taki zapis.

Pani Skarbnik powiedziała, że musi być ten zapis, ponieważ brakowało go w Uchwale w sprawie uchwalenia budżetu powiatu na 2013 rok z 28 grudnia 2012 roku, a nie wpływa on na żadne wskaźniki do budżetu.

Opinię do przedstawionego projektu uchwały odczytał Pan Ryszard Barna członek Komisji Budżetu i Finansów (załącznik nr 23).

Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi. Uwag nie było.

Projekt uchwały odczytała Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu Pani Henryka Musiał.

Przewodniczący Rady zapytał czy są pytania. Pytań nie było.

 

W wyniku głosowania uchwałę przyjęto przy – 8 głosach „za”

                                                                5 głosach „wstrzymuję się”.

Ad.11.

W punkcie tym głos zabrał Z-ca Przewodniczącego Zarządu Powiatu Pan Marek Omasta, który przedstawił informację z pracy Zarządu Powiatu (załącznik nr 24).

 

Ad.12.

            W punkcie tym głos zabrał radny Andrzej Kozera powiedział, że Pan Wicestarosta publicznie podał w prasie, że w tej kadencji pobije rekord w budowie dróg. Zapytał dlaczego i za czyją przyczyną gminie Złota „wyrządzono taką krzywdę”, gdyż według przeliczeń powinno być zrobione  8 km dróg, dlaczego jest tak, że jedna gmina ma dużo druga ma mało.

            Zabierając głos Radny Władysław Stępień powiedział, że podobnie jest gminie Michałów.

            Pan Wicestarosta powiedział, że nie ma przed sobą wykazu ale na następną sesję przygotuje wszystko i odpowie szczegółowo.

            Radny Jerzy Lechowski powiedział, że droga Pińczów-Chmielnik realizowana była ze środków unijnych. I etap został zrealizowany, a co do II etapu podjęto decyzję, że nie będzie realizowany.

            Pan Wicestarosta powiedział, że na Zarządzie temat ten był poruszany i z pewnością Zarząd będzie starał się o przyznanie dotacji na przyszły rok.

            Radny Jerzy Znojek zapytał o synagogę, chodzi o to, że gmina Żydowska chce ją odzyskać.  

            Pan Wicestarosta powiedział, że na temat synagogi nie może się wypowiedzieć ponieważ nie zna tematu.

            Głos zabrał Pan Józef Rusiński Kierownik Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami, który powiedział, że w sprawie synagogi w imieniu Skarbu Państwa występuje Pan Starosta. Ostatnie pismo w tej sprawie jakie wypłynęło ze Starostwa było takie, że nie nastąpiła ugoda i zaproponowano aby Komisja Majątkowa ds. Wyznań Żydowskich sama zadecydowała co w tej sprawie robić. Podobne pismo wyszło też od Wojewody.

            Radny Jerzy Lechowski zapytał o Środowiskowy Dom Samopomocy.

            Pan Wicestarosta powiedział, że w ŚDS odbyła się kontrola przeprowadzona przez Wydział Polityki Społecznej z Kielc, ale protokołu jeszcze nie ma. Jeśli chodzi o Pana Józefa Kupisa Kierownika ŚDS obecnie jest w szpitalu.

Głos zabrał radny Roman Szczygieł, który zgłosił interpelację w następujących sprawach:

-     jaką kwotę płaci firma INTERCARD za dzierżawę pomieszczeń Zespołu Opieki Zdrowotnej w Pińczowie.

-     jakie drogi i na jaką wartość zostały wykonane w IV kadencji Rady Powiatu na
gminie Złota.  

Pan Wicestarosta powiedział, że odpowiedź zostanie udzielona.

Ad. 13.

Radny Jerzy Lechowski odniósł się jeszcze do sprawy ŚDS, zapytał, czy jeżeli protokół pokontrolny przyjdzie za miesiąc to cięgle w tej sprawie nic nie będzie robione.

Pan Wicestarosta powiedział, że na chwilę obecną wolałby, aby w tym temacie wypowiedział się Pan Starosta.

 

Ad. 14.

            Obrady sesji zakończono o godz. 1110.

Protokołowała: M. Budera

 

 

Przewodniczący

Rady Powiatu

 

Ryszard Barna

 

 

 


Statystyki bieżącej stronyWyświetleń: 1958

Wprowadził(a) do systemu: Monika Budera, data: 2013-12-05 12:39:21
Opublikował(a): Monika Budera, data publikacji: 2013-12-05 12:41:38
Ostatnia zmiana: Monika Budera, data: 2013-12-05 12:41:38
Rejestr zmian bieżącej strony
Archiwalne wersje tej strony