Data archiwizowania: 2004-03-18 07:59:51 |
---|
Statut Zespołu Szkół Specjalnych |
S T A T U T ZESPOŁU SZKÓŁ SPECJALNYCH
W PIŃCZOWIE
Podstawę prawną opracowania niniejszego statutu stanowi: - Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty ( Dz. U. Nr 67 z 1996r., poz. 329, z późniejszymi zmianami ), -Ustawa z dnia 8 stycznia 1999r. wprowadzająca przepisy reformy ustroju szkolnego ( Dz. U. Nr 12, poz. 96 ), rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 lutego 1999r. w sprawie sposobu i terminów dostosowania działalności dotychczasowych szkół podstawowych do wymogów nowego systemu szkolnego oraz tworzenia gimnazjów ( Dz. U. Nr 14, poz. 124 ), -Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 lutego 1999r. w sprawie ramowego statutu publicznej sześcioletniej szkoły podstawowej, publicznego gimnazjum oraz publicznego przedszkola( Dz. U. Nr 14, poz. 131 ), -Rozporządzenie MEN z dnia 10 grudnia 1999r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ramowego statutu publicznej sześcioletniej szkoły podstawowej i publicznego gimnazjum ( Dz. U. Nr 2 z 2000r. , poz. 20 ) z późniejszymi zmianami . -Rozporządzenie MEN z dnia 31.01.2002r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ramowych statutów publicznych przedszkoli oraz publicznych szkół Dz. U Nr 10 .
P o s t a n o w i e n i a o g ó l n e § 1 1. W Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Pińczowie funkcjonuje koedukacyjny Zespół Szkół Specjalnych, w skład którego wchodzą : publiczna sześcioletnia szkoła podstawowa specjalna i publiczne gimnazjum specjalne. 2. Szkoły używają nazwy : Szkoła Podstawowa Specjalna w Pińczowie , Gimnazjum Specjalne w Pińczowie. 3. Na świadectwach oraz na pieczęciach, których odciskiem opatruje się świadectwo szkoły używają nazwy w pełnym brzmieniu. 4. Pieczęcią urzędową wspólną dla szkół wchodzących w skład zespołu jest pieczęć Ośrodka . 5. Szkoły mieszczą się w Pińczowie przy ul. Marszałka J. Piłsudskiego 14. 6. Szkoła podstawowa specjalna i gimnazjum specjalne przeznaczone są dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. 7. W nazwie szkoły specjalnej dla uczniów z upośledzeniem umysłowym umieszczonej na tablicy urzędowej i na sztandarze pomija się określenie rodzaju niepełnosprawności uczniów. 8. Świadectwa wydane przez szkoły są dokumentem urzędowym. 9. Organem prowadzącym zespół szkół jest Rada Powiatu w Pińczowie. 10.Organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest Świętokrzyski Kurator Oświaty w Kielcach. § 2 1. Szkoła podstawowa kształci dzieci w klasach I – VI. 2. Gimnazjum kształci uczniów na podbudowie sześcioletniej szkoły podstawowej specjalnej. 3. Nauka w gimnazjum trwa trzy lata i kończy się uzyskaniem świadectwa.
C e l e i z a d a n i a s z k ó ł § 3 1. Cele i zadania szkoły wynikające z przepisów prawa oraz uwzględniające program wychowawczy szkoły i program profilaktyki jest dostosowany do potrzeb rozwojowych uczniów oraz do środowiska. 2. Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki , o których mowa w ust. 1 uchwala Rada Pedagogiczna po zasięgnięciu opinii Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego. 3. Ilekroć w dalszej części statutu będzie mowa o szkole, należy przez to rozumieć typ szkoły specjalnej. 4. Szkoły realizują cele i zadania określone w ustawie o systemie oświaty oraz przepisach wydanych na jej podstawie – właściwych dla szkół specjalnych, a w szczególności : 1) umożliwiają bezpłatne nauczanie w zakresie przyjętych przez radę pedagogiczną planów nauczania, oraz zdobycia wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa ukończenia danej szkoły, 2) przygotowują uczniów do dalszej edukacji lub usamodzielnienia się po ukończeniu gimnazjum, 3) kształtują odpowiednie postawy wychowawcze sprzyjające integracji ze społeczeństwem zgodnie z przyjętym programem wychowawczym, 4) otaczają opieką pedagogiczną i zdrowotną, zapewniają bezpieczeństwo wszystkim uczniom podczas zajęć programowych, odpowiednio do ich potrzeb i możliwości szkół – zgodnie z zapisami Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka, Deklaracji Praw Dziecka, w warunkach poszanowania ich godności osobistej, światopoglądu i wyznania , 5) udzielają pomocy rodzicom lub opiekunem w wypełnianiu przez nich funkcji wychowawczo – opiekuńczych, 6) zapewniają uczniom pomoc psychologiczno-pedagogiczną, rewalidacyjną – zgodnie z ich potrzebami i zatwierdzonym przez organ prowadzący arkuszem organizacyjnym na dany rok szkolny, 7) zapewniają odpowiednie warunki nauczania, wychowania.
§ 4 1.Zadania opiekuńcze wobec swoich uczniów zespołu szkół wykonuje w następujący sposób: 1) za bezpieczeństwo uczniów w czasie zajęć obowiązkowych, pozalekcyjnych, nadobowiązkowych odpowiadają nauczyciele prowadzący dane zajęcia, 2) za bezpieczeństwo dzieci na terenie szkoły w czasie przerw międzylekcyjnych odpowiadają nauczyciele pełniący w tym czasie dyżury, 3) zasady sprawowania opieki podczas wycieczek organizowanych przez szkoły normują przepisy o wycieczkach szkolnych, 4) za bezpieczeństwo podczas zajęć poza terenem szkół odpowiadają nauczyciele lub osoby, którym powierzono opiekę nad uczniami. § 5 1.W ramach posiadanych środków może być udzielona pomoc materialna uczniom, którym jest ona potrzebna z przyczyn rodzinnych lub losowych.
W s p ó ł p r a c a z r o d z i c a m i § 6 1. Zespół szkół realizuje różne formy współdziałania z rodzicami i opiekunami uczniów w sprawach wychowania i kształcenia, w szczególności szkoły winny: 1) zaznajamiać rodziców z programem edukacyjnym i wychowawczym, 2) zapoznawać z przepisami dotyczącymi oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów, przeprowadzanie egzaminów sprawdzających i klasyfikacyjnych, 3) informować o zachowaniu dziecka w szkole, jego postępach edukacyjnych,ewentualnych przyczynach trudności w nauce, 4) udzielać porad w sprawach dalszego kształcenia dzieci, 5) organizować spotkania z rodzicami w celu wymiany informacji i przedyskutowania problemów wychowawczych ( zebrania ogólne, klasowe, indywidualne rozmowy wychowawców z rodzicami ). 2. Zasady współpracy z rodzicami i działania Rady Rodziców określa Statut Ośrodka.
O r g a n i z a c j a z e s p o ł u s z k ó ł
§ 7 1. Terminy rozpoczynania i zakończenia zajęć edukacyjnych, przerw świątecznych oraz ferii zimowych i letnich określają przepisy w sprawie organizacji roku szkolnego. 2. Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacyjny opracowany przez dyrektora Ośrodka z uwzględnieniem szkolnego planu nauczania i zatwierdzony przez organ prowadzący. 3. Organizację stałych, obowiązkowych i nadobowiązkowych zajęć ustala tygodniowy harmonogram pracy opracowany przez dyrektora lub zastępcę dyrektora – na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacyjnego, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy. 4. Podstawową jednostką organizacyjną w szkole podstawowej i gimnazjum jest oddział. 5. Liczba uczniów w oddziale powinna wynosić 10 – 16 , a w uzasadnionych wypadkach –za zgodą organu prowadzącego – może być niższa. 6.Jeżeli u przynajmniej jednego ucznia występuje niepełnosprawność sprzężona, liczbę uczniów w oddziale można obniżyć o 2 osoby. 7.Podziału oddziału na grupy dokonuje się na zajęciach z techniki – informatyki i wychowania fizycznego. 8.Grupa powinna liczyć nie mniej niż 5 uczniów. Podziału na grupy na zajęciach z techniki – informatyki dokonuje się w oddziałach, w których jest przynajmniej 10 uczniów . 9.Zajęcia z wychowania fizycznego w klasach IV – VI szkoły podstawowej i klasach I – III gimnazjum prowadzi się w grupach, w których liczba uczniów odpowiada liczbie uczniów w oddziale specjalnym ( 10 – 16 ), oddzielnie dla dziewcząt i chłopców. Jeżeli liczba dziewcząt lub chłopców w grupie jest mniejsza niż 5, zajęcia prowadzone są w grupach międzyklasowych. 10.Oddział liczący ponad 20 uczniów – za zgodą organu prowadzącego – dzieli się na 2 oddziały. 11.Godzina lekcyjna trwa 45 minut, a przerwy między lekcjami wynoszą 10 minut, po trzeciej lekcji przerwa wynosi 20 minut. 12.Zajęcia nadobowiązkowe, korekcyjno-kompensacyjne i rewalidacyjne prowadzone są poza systemem klasowym w miarę posiadanych środków.
§ 8 1.Uczniowie mają możliwość pobytu w internacie oraz spożywania posiłków w stołówce także przez dochodzących i dojeżdżających za określoną odpłatnością. 2.Zasady kierowania do internatu, zasady ustalania odpłatności za wyżywienie w stołówce Ośrodka określają przepisy dotyczące działania placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz Statut Ośrodka. 3.Obowiązki i uprawnienia wychowanków w internacie określa regulamin będący załącznikiem do Statutu Ośrodka.
§ 9 1.Uczniowie szkół mają prawo do korzystania z biblioteki szkolnej, która jest także pracownią służącą realizacji ich potrzeb i zainteresowań. 2.Biblioteka pomaga w pracy edukacyjno-wychowawczej, doskonaleniu nauczycieli, w popularyzowaniu wiedzy pedagogicznej. 3.Biblioteka prowadzi zbiory zgodnie z potrzebami szkoły podstawowej i gimnazjum. 4.Z biblioteki mogą korzystać na zasadach określonych w regulaminie biblioteki: a) uczniowie, b) nauczyciele, c) pracownicy administracji i obsługi, d) rodzice uczniów 5.Pomieszczenie biblioteki umożliwia : 1)gromadzenie i opracowanie zbiorów, 2)korzystanie ze zbiorów w systemie wypożyczeń, 3)korzystanie ze zbiorów w kąciku czytelniczym, 4)prowadzenie przysposobienia czytelniczo-informacyjnego uczniów 6.Liczbę godzin pracy w bibliotece określa projekt organizacyjny na rok szkolny. 7.Do podstawowych obowiązków nauczyciela bibliotekarza należy : 1)gromadzenie i opracowanie zbiorów, 2)udostępnienie zbiorów, 3)udzielanie informacji bibliotecznych, katalogowych, bibliograficznych, 4)informowanie o nowościach wydawniczych, 5)poradnictwo czytelnicze, 6)kształcenie uczniów zgodnie z programem przysposobienia czytelniczego i informacyjnego. 8.Formy i treści pracy pedagogicznej nauczyciel bibliotekarz dostosowuje do wieku i poziomu intelektualnego uczniów i warunków placówki.
O r g a n y z e s p o ł u s z k ó ł
§ 10 1.Organami zespołu szkół są : 1) Dyrektor, 2) Rada Pedagogiczna, 3) Samorząd Uczniowski, 4) Rada Rodziców. 2.Funkcję dyrektora zespołu szkół pełni dyrektor Ośrodka Szkolno-Wychowawczego. 3.Organy zespołu szkół działają w strukturze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Pińczowie.
N a u c z y c i e l e i p r a c o w n i c y
§ 11 1.W zespole szkół zatrudnieni są nauczyciele i pracownicy obsługi, którzy funkcjonują w strukturze Ośrodka. 2.Nauczycieli i pracowników zatrudnia i zwalnia z zachowaniem przepisów prawa dyrektor Ośrodka, który ustala dla nich zakres czynności i odpowiedzialności. 3.Osoby zatrudnione na stanowiskach pedagogicznych winny posiadać kwalifikacje pedagogiczne oraz dodatkowo kwalifikacje do pracy w placówce specjalnej – zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej. 4.Nauczyciele prowadzący zajęcia w danym oddziale tworzą zespół, którego zadaniem jest przyjęcie zestawu programów nauczania dla oddziału i jego modyfikowanie. 5.Obowiązki i uprawnienia nauczycieli zostały określone w statucie Ośrodka.
§ 12 1.Oddziałem szkolnym opiekuje się nauczyciel – wychowawca. 2.Wychowawstwo klasy powierza nauczycielowi dyrektor. 3.Dla zapewnienia ciągłości pracy wychowawczej wskazane jest, aby wychowawca opiekował się oddziałem w ciągu całego etapu edukacyjnego. 4.Formy wypełniania zadań przez wychowawcę powinny być dostosowane do wieku, potrzeb, możliwości uczniów oraz warunków szkoły. 5.Zadania i odpowiedzialność wychowawcy określa statut Ośrodka.
§ 13 1.W zespole szkół zatrudnia się w niepełnym wymiarze czasu pracy logopedę i psychologa-pedagoga, którzy wykonują swoje obowiązki poza systemem lekcyjnym. 2.Wymiar czasu pracy dla nich na rok szkolny ustala dyrektor w uzgodnieniu z organem prowadzącym – zgodnie z zatwierdzonym arkuszem organizacyjnym. 3.Do podstawowych zadań psychologa – pedagoga należy : 1) poznanie warunków życia uczniów mających trudności w nauce, ustalenie przyczyntych trudności, 2) organizowanie pomocy rodzicom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych, 3) współpraca z nauczycielami, wychowawcami, pielęgniarką, poradnią psychologiczno-pedagogiczną itp. w sprawach dot. uczniów, 4) prowadzenie zajęć 5) profilaktycznych z zakresu przeciwdziałania negatywnym postawomw poszczególnych oddziałach – w miarę potrzeb, 6) przeprowadzenie badań psychologicznych uczniów, w tym także określających możliwości kształcenia w szkołach zawodowych.
Z a s a d y o c e n i a n i a
§ 14 1.Poziom opanowania przez uczniów wiedzy i umiejętności z zajęć edukacyjnych określonych w szkolnym planie nauczania ocenia się w stopniach szkolnych według następującej skali : 1) celujący -cel -6 2) bardzo dobry -bdb -5 3) dobry -db- 4 4) dostateczny -dst -3 5) dopuszczający -dpu -2 6) niedostateczny -ndst -1 2. W klasach I – III szkoły podstawowej ocena klasyfikacyjna jest oceną opisową. 3. Oceny wyrażone w stopniach dzieli się na : 1) cząstkowe – określające poziom wiadomości i umiejętności ucznia ze zrealizowanej części programu, 2) okresowe lub roczne – określające poziom wiadomości i umiejętności ucznia przewidywanych w programie nauczania na dany okres ( rok szkolny ). 4.Ocenianie wiedzy i umiejętności ucznia powinno być dokonywane systematycznie przez nauczyciela prowadzącego poszczególne zajęcia edukacyjne w różnych formach,uwzględniających specyfikę zajęć edukacyjnych : 1) prace pisemne ( sprawdziany, testy, wypracowania, kartkówki itp.) , 2) wypowiedzi ustne, 3) ćwiczenia praktyczne, 4) prace domowe. 5. Szczegółowe kryteria oceniania osiągnięć uczniów z zajęć edukacyjnych określonych w szkolnym planie nauczania opracowują nauczyciele na początku roku szkolnego i informują o nich uczniów i rodziców.
§ 15 1. Klasyfikacji uczniów dokonuje się dwa razy w roku szkolnym. Za pierwszy okres najpóźniej w ostatnim tygodniu przed rozpoczęciem ferii zimowych, za rok szkolny na tydzień przed zakończeniem zajęć edukacyjnych. 2.Terminy klasyfikacji określa dyrektor. 3. Na tydzień przed klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej nauczyciele poszczególnych przedmiotów i wychowawcy klas są zobowiązani poinformować uczniów, ich rodziców ( prawnych opiekunów ) o przewidywanych stopniach okresowych ( rocznych ). 4.Stopnie z poszczególnych przedmiotów są jawne dla ucznia i jego opiekunów prawnych. 5.Na prośbę ucznia lub jego rodziców ( opiekunów prawnych ) nauczyciel ustalający ocenę winien ją uzasadnić.
§ 16 1.Oceny z zachowania ustala się według następującej skali : 1) wzorowe, 2) dobre, 3) poprawne, 4) nieodpowiednie. 2. W klasach I – III szkoły podstawowej ocena z zachowania jest oceną opisową. 3. Ocena z zachowania powinna uwzględniać w szczególności : a) funkcjonowanie ucznia w środowisku szkolnym, b) respektowanie przez niego zasad współżycia społecznego i ogólnie przyjętych norm etycznych. 4. Ocenę z zachowania ustala wychowawca klasy.
§ 17 1.Stopień ustalony przez nauczyciela przedmiotu i ocena z zachowania ustalona przez wychowawcę nie mogą być uchylone ani zmienione decyzją administracyjną. 2. Stopnie z przedmiotów i oceny z zachowania za ostatni okres nauki są stopniami ( ocenami ) rocznymi. E g z a m i n y
§ 18 1. Egzamin klasyfikacyjny przeprowadza nauczyciel właściwego przedmiotu. 2. Egzamin z plastyki, muzyki, techniki, informatyki i wychowania fizycznego powinien mieć formę ćwiczeń praktycznych, a z pozostałych przedmiotów przeprowadza się egzamin w formie pisemnej i ustnej. 3. Pytania ( ć4. wiczenia ) egzaminacyjne ustala egzaminator, a zatwierdza dyrektor. 5. Termin egzaminu powinien być6. uzgodniony z uczniem i jego rodzicami dla ucznia nieklasyfikowanego w I semestrze - 30 kwietnia , dla ucznia nieklasyfikowanego w II semestrze - 31 sierpnia. 7. Pytania ( ć8. wiczenia ) powinny być9. zróżnicowane, dostosowane do możliwości uczniów. 10. Od oceny ustalonej na egzaminie klasyfikacyjnym przez egzaminatora nie przysługuje odwołanie.
§ 19
1. Począwszy od klasy czwartej szkoły podstawowej, z wyjątkiem klasy programowo najwyższej, uczeń, który uzyskał jedną ocenę niedostateczną z zajęć edukacyjnych w wyniku końcoworocznej klasyfikacji, może zdawać egzamin poprawkowy. 2. W wyjątkowych przypadkach rada pedagogiczna może wyrazić3. zgodę na egzamin poprawkowy z dwóch zajęć edukacyjnych. 4. Zasady przeprowadzenia egzaminu określa rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i ewnątrzszkolny system oceniania
§ 20 1. Uczeń szkoły podstawowej mający co najmniej roczne opóźnienie w realizacji programu nauczania, który uzyskuje pozytywne oceny ze wszystkich zajęć obowiązkowych oraz rokuje opanowanie w jednym roku szkolnym programów nauczania dwu klas, może być przez radę pedagogiczną promowany do klasy programowo wyższej w ciągu roku szkolnego. 2. Powyższe uprawnienie nie przysługuje uczniom klasy programowo najwyższej.
§ 21 Szczegółowe zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów określa wewnątrzszkolny system oceniania opracowany przez radę pedagogiczną na podstawie rozporządzeń Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 24 kwietnia 2002r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych .
§ 22 Dopuszcza się możliwość dokonania zmian – zgodnie z prawem – zasad oceniania uczniów przez Radę Pedagogiczną.
U c z n i o w i e
§ 23 1. Uczniami szkół są wszyscy wychowankowie Ośrodka – ( mieszkający w internacie i dochodzący lub dojeżdżający ) , uczęszczający do szkoły podstawowej i gimnazjum,zakwalifikowani do kształcenia specjalnego. 2.Kierowanie do szkoły podstawowej i gimnazjum uczniów, którzy uczęszczają do szkół masowych – określają przepisy dotyczące organizacji kształcenia specjalnego.
§ 24 Uczniowie mają prawo w szczególności do : 1. Właściwego zorganizowanego procesu kształcenia zgodnie z zasadami higieny pracy umysłowej. 2. Opieki wychowawczej i warunków zapewniających im bezpieczeństwo i ochronę przed przemocą fizyczną lub psychiczną oraz poszanowania godności. 3. Swobody wyrażania myśli i przekonań, głównie dotyczących życia szkoły oraz wyznawanej religii, jeżeli nie narusza to dobra innych osób. 4. Rozwijania zainteresowań i uzdolnień. 5. Sprawiedliwej, obiektywnej i jawnej oceny ze wszystkich zajęć6. edukacyjnych. 7. Znajomości programu na dany rok szkolny. 8. Korzystania z pomocy nauczyciela w uzyskaniu dodatkowych informacji na tematy budzące jego zainteresowanie. 9. Korzystania z poradnictwa psychologicznego. 10. Korzystania z pomieszczeń szkolnych, sprzętu, środków dydaktycznych, księgozbioru podczas zajęć szkolnych i pozaszkolnych. 11. Wpływania na życie szkoły przez działalność12. w samorządzie uczniowskim.( Zasady pracy samorządu reguluje regulamin samorządu wychowanków – będący załącznikiem do statutu Ośrodka ) .
§ 25 Statut określa obowiązki ucznia . Do podstawowych obowiązków ucznia należy w szczególności : 1. Systematyczne i aktywne uczestniczenie w zajęciach lekcyjnych, pozalekcyjnych. 2. Troska o własne zdrowie, życie, higienę, rozwój. 3. Dbałość o wspólne dobro i porządek w szkole. 4. Przestrzeganie postanowień statutu, regulaminów. 5. Godne reprezentowanie szkoły na zewnątrz. 6. Dbałość o poprawne wypowiadanie się, piękno języka. 7. Odnoszenie się z szacunkiem do nauczycieli i życzliwy stosunek do kolegów.
§ 26 Za rzetelną naukę, wzorowe zachowanie, osiągnięcia dydaktyczne, sportowe, artystyczne uczeń może otrzymać następujące wyróżnienia i nagrody : 1) pochwałę wychowawcy wobec klasy, 2) pochwałę dyrektora szkoły, 3) pochwałę dyrektora Ośrodka wobec wszystkich uczniów, 4) dyplom uznania lub list pochwalny, 5) nagrodę rzeczową, wpis do księgi pamiątkowej.
§ 27 1. Uczeń może zostać 2. ukarany za nieprzestrzeganie statutu, obowiązków ucznia, zasad współżycia. 3. Stosuje się następujące rodzaje kar : 1) upomnienie wychowawcy klasy, 2) upomnienie przez dyrektora szkoły, 3) upomnienie lub nagana dyrektora Ośrodka Szkolno-Wychowawczego wobec wszystkich uczniów, 4) przeniesienie do innej , równoległej klasy ( jeśli jest w szkole ), 5) przeniesienie do innej szkoły, skreślenie z listy uczniów, 6) w przypadku , w którym dyrektor szkoły może wystąpić7) z wnioskiem o przeniesienie ucznia do innej szkoły 4. Skreślenie ucznia, z wyjątkiem korzystających z opieki całkowitej, następuje wyłącznie na podstawie uchwały rady pedagogicznej – w uzgodnieniu z organem sprawującym nadzór pedagogiczny. 5. Kary stosuje się według ustalonej kolejności, która może być6. pominięta w wypadkachdrastycznych, między innymi za : 1) wandalizm, niszczenie mienia, 2) brutalność 3) wulgarność 4) postępowanie wywierające szkodliwy wpływ na innych uczniów, 5) kradzież mienia społecznego, prywatnego, 6) picie alkoholu, stosowanie innych używek.
§ 28 1. Każdorazowo o nagrodzeniu lub ukaraniu ucznia będą powiadomieni jego rodzice ( opiekunowie ). 2. Od kar wymienionych w § 27 ust 2 pkt 4-5 uczeń lub jego rodzice mogą wnieść3. odwołanie do dyrektora w terminie 7 dni od zawiadomienia.
P o s t a n o w i e n i a k o ń c o w e
§ 29 1. Szkoły używają pieczęci urzędowych zgodnie z odrębnymi przepisami. 2. Szkoły mogą posiadać 3. własny sztandar i ceremoniał szkolny. 4. Szkoły prowadzą i przechowują dokumentację przebiegu nauczania – zgodnie z odrębnymi przepisami. 5. Statut został sprawdzony pod względem zgodności z prawem. 6. Postanowienia Statutu obowiązują od dnia ...............................
|
Powiat Pińczowski |